Billeder: Strækningen Palma-Enllaç

(Lettere redigeret 08.09.2021)
Estació Intermodal
27.09.2013: CAF 81/83 vogntog på linje T1 til Inca på Mallorcas hovedbanegård Estació Intermodal.27.09.2013: CAF 81/83 vogntog på linje T1 til Inca på Mallorcas hovedbanegård Estació Intermodal.
27.09.2013: CAF 81/83 vogntog på linje T3 til Manacor på Mallorcas hovedbanegård Estació Intermodal.27.09.2013: CAF 81/83 vogntog på linje T3 til Manacor på Mallorcas hovedbanegård Estació Intermodal.
01.10.2013: To Vossloh vogntog ved den høje perron ved spor 4 på Estació Intermodal - måske efter at have været i drift på morgenens Incaexprés.01.10.2013: To Vossloh vogntog ved den høje perron ved spor 4 på Estació Intermodal – måske efter at have været i drift på morgenens Incaexprés.
01.10.2013: Vossloh vogntog ved den høje perron ved spor 4 på Estació Intermodal efter at have været i drift på morgenens Incaexprés.01.10.2013: Vossloh vogntog ved den høje perron ved spor 4 på Estació Intermodal efter at have været i drift på morgenens Incaexprés.
01.05.2014: Denne dag kører SFM efter weekendplanen, og en masse vogntog er henstillet på Estació Intermodal.01.05.2014: Denne dag kører SFM efter weekendplanen, og en masse vogntog er henstillet på Estació Intermodal.
01.05.2014: Vogntog i spor 10 på Estació Intermodal.01.05.2014: Vogntog i spor 10 på Estació Intermodal.
01.05.2014: I begyndelsen af 2013 indrettedes for enden af perronen mellem spor 3 og 4 et par midlertidige lave perroner til Vossloh vognene på Incaexprés.01.05.2014: I begyndelsen af 2013 indrettedes for enden af perronen mellem spor 3 og 4 et par midlertidige lave perroner til Vossloh vognene på Incaexprés.
01.05.2014: Et skilt for enden af perronen mellem spor 3 og 4 viste vej til Incaexprés' perroner, som ikke længere blev brugt på optagelsestidspunktet.01.05.2014: Et skilt for enden af perronen mellem spor 3 og 4 viste vej til Incaexprés’ perroner, som ikke længere blev brugt på optagelsestidspunktet.
01.10.2015: Vossloh vogntog ved perronen på Mallorcas hovedbanegård - men ikke i drift.01.10.2015: Vossloh vogntog ved perronen på Mallorcas hovedbanegård – men ikke i drift.
Son Fuster
27.09.2013: CAF 81/83 vogntog kører igennem stationen Son Fuster, hvor togene mod Inca, Sa Pobla og Manacor ikke standser, når metrolinje 2 er i drift.27.09.2013: CAF 81/83 vogntog kører igennem stationen Son Fuster, hvor togene mod Inca, Sa Pobla og Manacor ikke standser, når metrolinje 2 er i drift.
27.09.2013: CAF 81/83 vogntog kører igennem stationen Son Fuster, hvor togene mod Inca, Sa Pobla og Manacor ikke standser, når metrolinje 2 er i drift.27.09.2013: CAF 81/83 vogntog kører igennem stationen Son Fuster, hvor togene mod Inca, Sa Pobla og Manacor ikke standser, når metrolinje 2 er i drift.
Verge de Lluc
Stationen Verge de Lluc, som ligger 3,6 km fra Palma, blev åbnet for drift i 1990 og er anlagt for at betjene det tætbefolkede område af samme navn samt Son Cladera og El Vivero i Palmas periferi.
19.09.2018: CAF 81/83 vogntog på linje T1 (Palma-Inca) gør ophold på Verge de Lluc.19.09.2018: CAF 81/83 vogntog på linje T1 (Palma-Inca) gør ophold på Verge de Lluc.
19.09.2018: Verge de Lluc er anlagt i samme stil som mange af de oprindelige stationer på strækningen mellem Palma og Inca.19.09.2018: Verge de Lluc er anlagt i samme stil som mange af de oprindelige stationer på strækningen mellem Palma og Inca.
19.09.2018: CAF 81/83 vogntog på linje T1 (Inca-Palma) på vej ind på Verge de Lluc.19.09.2018: CAF 81/83 vogntog på linje T1 (Inca-Palma) på vej ind på Verge de Lluc.
19.09.2018: CAF 81/83 vogntog på linje T1 (Inca-Palma) på Verge de Lluc.19.09.2018: CAF 81/83 vogntog på linje T1 (Inca-Palma) på Verge de Lluc.
Pont d’Inca
Stationen Pont d’Inca ligger ca. 4,1 km fra Palma. Den er den første af stationerne i retning fra Palma, hvor den gamle stationsbygning fra 1875 er blevet restaureret. Den bruges dog ikke længere af jernbanen, men rummer – så vidt vides – i dag et bibliotek.
19.09.2018: Den restaurerede stationsbygning fra 1875 bruges ikke længere til jernbanemæssige formål.19.09.2018: Den restaurerede stationsbygning fra 1875 bruges ikke længere til jernbanemæssige formål.
19.09.2018: De høje perroner er kommet til i slutningen af 1990'erne.19.09.2018: De høje perroner er kommet til i slutningen af 1990’erne.
19.09.2018: Oprindeligt havde banen lave perroner.19.09.2018: Oprindeligt havde banen lave perroner.
19.09.2018: CAF 71 vogntog på metrolinje M2 ved Pont d'Inca.19.09.2018: CAF 71 vogntog på metrolinje M2 ved Pont d’Inca.
19.09.2018: CAF 81/83 vogntog på linje T1 (Inca-Palma) på vej ind på Pont d'Inca.19.09.2018: CAF 81/83 vogntog på linje T1 (Inca-Palma) på vej ind på Pont d’Inca.
19.09.2018: CAF 81/83 vogntog på linje T1 (Inca-Palma) på Pont d'Inca.19.09.2018: CAF 81/83 vogntog på linje T1 (Inca-Palma) på Pont d’Inca.
Pont d’Inca Nou
Stationen Pont d’Inca Nou ligger ca. 5,2 km fra Palma. Den blev taget i brug i 2001 og adskiller sig markant fra de ældre stationer. Der er tale om en udpræget metrostation med et par perroner, læskærme i glas og stål samt betalingsanlæg og et par adgangssluser.
19.09.2018: Pont d'Inca Nou er en typisk metrostation. Betalingsanlæg og adgangssluse gemmer sig i den grå bygning bag læskærmen.19.09.2018: Pont d’Inca Nou er en typisk metrostation. Betalingsanlæg og adgangssluse gemmer sig i den grå bygning bag læskærmen.
19.09.2018: CAF 81/83 vogntog på linje T1 (Palma-Inca) på Pont d'Inca Nou.19.09.2018: CAF 81/83 vogntog på linje T1 (Palma-Inca) på Pont d’Inca Nou.
19.09.2018: CAF 81/83 vogntog på linje T2 eller T3 på vej forbi Pont d'Inca Nou.19.09.2018: CAF 81/83 vogntog på linje T2 eller T3 på vej forbi Pont d’Inca Nou.
19.09.2018: CAF 71 vogntog (nr. 71-03 og 71-04) på metrolinje M2.19.09.2018: CAF 71 vogntog (nr. 71-03 og 71-04) på metrolinje M2.
19.09.2018: CAF 71 vogntog (nr. 71-03 og 71-04) på metrolinje M2.19.09.2018: CAF 71 vogntog (nr. 71-03 og 71-04) på metrolinje M2.
Marratxi
27.09.2013: CAF 81 vogntog på linje T1 på stationen Marratxi.27.09.2013: CAF 81 vogntog på linje T1 på stationen Marratxi.
27.09.2013: CAF 81/83 vogntog på linje T3 på stationen Marratxi på vej mod Estació Intermodal.27.09.2013: CAF 81/83 vogntog på linje T3 på stationen Marratxi på vej mod Estació Intermodal.
27.09.2013: CAF 81/83 vogntog på linje T3 på Marratxi. Bemærk den lave perron til Inca-Express i forgrunden.27.09.2013: CAF 81/83 vogntog på linje T3 på Marratxi. Bemærk den lave perron til Inca-Express i forgrunden.
27.09.2013: CAF 81/83 vogntog på linje T3 forlader Marratxi på vej mod Manacor.27.09.2013: CAF 81/83 vogntog på linje T3 forlader Marratxi på vej mod Manacor.
27.09.2013: CAF 81/83 vogntog på linje T2 på vej ind på stationen Marratxi i retning mod Estació Intermodal.27.09.2013: CAF 81/83 vogntog på linje T2 på vej ind på stationen Marratxi i retning mod Estació Intermodal.
27.09.2013: Marratxi under ombygning til selvbetjening med sluser, der kun giver adgang for passagerer med gyldig billet.27.09.2013: Marratxi under ombygning til selvbetjening med sluser, der kun giver adgang for passagerer med gyldig billet.
27.09.2013: Marratxi under ombygning til selvbetjening med sluser, der kun giver adgang for passagerer med gyldig billet. På optagelsestidspunktet kunne der ikke købes billet på stationen.27.09.2013: Marratxi under ombygning til selvbetjening med sluser, der kun giver adgang for passagerer med gyldig billet. På optagelsestidspunktet kunne der ikke købes billet på stationen.
02.05.2014: CAF 81/83 vogntog indsat på Incaexprés på vej mod Inca.02.05.2014: CAF 81/83 vogntog indsat på Incaexprés på vej mod Inca.
01.10.2015: CAF 81/83 vogntog på vej mod Sa Pobla.01.10.2015: CAF 81/83 vogntog på vej mod Sa Pobla.
01.10.2015: CAF 81/83 vogntog på vej mod Palmas centrum.01.10.2015: CAF 81/83 vogntog på vej mod Palmas centrum.
01.10.2015: CAF 81/83 vogntog indsat på Incaexprés på vej mod Palmas centrum.01.10.2015: CAF 81/83 vogntog indsat på Incaexprés på vej mod Palmas centrum.
Es Caülls:
27.09.2013: Es Caülls adskiller sig med sit modernistiske udseende væsentligt fra SFMs øvrige stationer.27.09.2013: Es Caülls adskiller sig med sit modernistiske udseende væsentligt fra SFMs øvrige stationer.
27.09.2013: Stationen Es Caülls (Festival Park) blev først taget i brug i januar 2007.27.09.2013: Stationen Es Caülls (Festival Park) blev først taget i brug i januar 2007.
27.09.2013: CAF 81/83 vogntog på Es Caülls.27.09.2013: CAF 81/83 vogntog på Es Caülls.
27.09.2013: CAF 81/83 vogntog forlader Es Caülls i retning mod Palma.27.09.2013: CAF 81/83 vogntog forlader Es Caülls i retning mod Palma.
23.09.2019: CAF 81/83 vogntog mod vej ind på Es Caülls i retning mod Palma.23.09.2019: CAF 81/83 vogntog mod vej ind på Es Caülls i retning mod Palma.
23.09.2019: Udsigten fra gangbroen over Es Caülls i retning mod Inca.23.09.2019: Udsigten fra gangbroen over Es Caülls i retning mod Inca.
23.09.2019: Es Caülls set i retning mod Palma.23.09.2019: Es Caülls set i retning mod Palma.
23.09.2019: Overdækningen virker imponerende på Es Caülls, men gad vide hvor meget den beskytter mod regnen, hvis det samtidig blæser lidt23.09.2019: Overdækningen virker imponerende på Es Caülls, men gad vide hvor meget den beskytter mod regnen, hvis det samtidig blæser lidt.
23.09.2019: Es Caülls ligger lige ved siden af det store indkøbscenter Mallorca Fashion Outlet.23.09.2019: Es Caülls ligger lige ved siden af det store indkøbscenter Mallorca Fashion Outlet.
Santa Maria:
27.09.2013: CAF 81/83 vogntog på vej ind på Santa Maria Station.27.09.2013: CAF 81/83 vogntog på vej ind på Santa Maria Station.
27.09.2013: CAF 81/83 vogntog på Santa Maria Station.27.09.2013: CAF 81/83 vogntog på Santa Maria Station.
27.09.2013: Den tidligere stationsbygning på Santa Maria.27.09.2013: Den tidligere stationsbygning på Santa Maria.
27.09.2013: Santa Marias indretning er typisk for de fleste andre stationer mellem Marratxi og Inca.27.09.2013: Santa Marias indretning er typisk for de fleste andre stationer mellem Marratxi og Inca.
27.09.2013: Det enkle overdækkede venteområde på Santa Maria Station.27.09.2013: Det enkle overdækkede venteområde på Santa Maria Station.
27.09.2013: CAF 81/83 vogntog på Santa Maria Station.27.09.2013: CAF 81/83 vogntog på Santa Maria Station.
Consell-Alaró:
27.09.2013: CAF 81/83 vogntog på stationen Consell-Alaró.27.09.2013: CAF 81/83 vogntog på stationen Consell-Alaró.
27.09.2013: Ligheden mellem stationerne Consell-Alarò og Santa Maria er slående.27.09.2013: Ligheden mellem stationerne Consell-Alarò og Santa Maria er slående.
27.09.2013: Stationsbygningen på Consell-Alaró er ikke længere i brug.27.09.2013: Stationsbygningen på Consell-Alaró er ikke længere i brug.
27.09.2013: CAF 81/83 vogntog passerer en sikret vejoverskæring umiddelbart øst for Consell-Alaró.27.09.2013: CAF 81/83 vogntog passerer en sikret vejoverskæring umiddelbart øst for Consell-Alaró.
27.09.2013: CAF 81/83 vogntog ved Consell-Alaró.27.09.2013: CAF 81/83 vogntog ved Consell-Alaró.
27.09.2013: Skilte advarer passagererne på Consell-Alaró før passagen over sporene.27.09.2013: Skilte advarer passagererne på Consell-Alaró før passagen over sporene.
27.09.2013: Selv om det er meget længe siden, der har kørt damptog på linjen, er det klassiske advarselsskilt stadig i brug.27.09.2013: Selv om det er meget længe siden, der har kørt damptog på linjen, er det klassiske advarselsskilt stadig i brug.
27.09.2013: CAF 81/83 vogntog umiddelbart øst for stationen Consell-Alaró.27.09.2013: CAF 81/83 vogntog umiddelbart øst for stationen Consell-Alaró.
27.09.2013: I den østlige ende af Consell-Alaró er der lave perroner, som må være tænkt anvendt af Vossloh vognene.27.09.2013: I den østlige ende af Consell-Alaró er der lave perroner, som må være tænkt anvendt af Vossloh vognene.
Binissalem:
Stationen i Binissalem ligger ca. 21,8 km fra Palma og er placeret i byens nordlige udkant. Binissalem er en by med omkring 7.000 indbyggere, og den ligger midt i et af de vigtigste vinområder på De Baleariske Øer. Stationsbygningen blev indviet i 1875.
14.09.2018: CAF 81/83 vogntog krydser Carrer de Pere Estruch ved indkørslen til Binissalem fra Inca.14.09.2018: CAF 81/83 vogntog krydser Carrer de Pere Estruch ved indkørslen til Binissalem fra Inca.
14.09.2018: CAF 81/83 vogntog på stationen i Binissalem på vej mod Palma.14.09.2018: CAF 81/83 vogntog på stationen i Binissalem på vej mod Palma.
14.09.2018: Perronerne på Binissalem er udstyret med læskærme efter den samme model, som man ser på de fleste af stationerne mellem Marratxi og Inca.14.09.2018: Perronerne på Binissalem er udstyret med læskærme efter den samme model, som man ser på de fleste af stationerne mellem Marratxi og Inca.
14.09.2018: Stationsbygningen er fra 1875, men tjener ikke længere driftsmæssige formål i forhold til passagererne.14.09.2018: Stationsbygningen er fra 1875, men tjener ikke længere driftsmæssige formål i forhold til passagererne.
14.09.2018: Stationen i Binissalem set i retning mod Inca.14.09.2018: Stationen i Binissalem set i retning mod Inca.
14.09.2018: Stationsforpladsen i Binissalem.14.09.2018: Stationsforpladsen i Binissalem.
14.09.2018: Stationsforpladsen i Binissalem.14.09.2018: Stationsforpladsen i Binissalem.
14.09.2018: Carrer de Pere Estruch. Den bevogtede jernbaneoverskæring hører til de mere uoverskuelige.14.09.2018: Carrer de Pere Estruch. Den bevogtede jernbaneoverskæring hører til de mere uoverskuelige.
14.09.2018: Stationen i Binissalem set fra Carrer de Pere Estruch.14.09.2018: Stationen i Binissalem set fra Carrer de Pere Estruch.
14.09.2018: CAF 81/83 vogntog på vej mod enten Manacor eller Sa Poble.14.09.2018: CAF 81/83 vogntog på vej mod enten Manacor eller Sa Poble.
14.09.2018: CAF 81/83 vogntog krydser Carrer de Pere Estruch.14.09.2018: CAF 81/83 vogntog krydser Carrer de Pere Estruch.
14.09.2018: CAF 81/83 vogntog på vej fra Inca til Palma.14.09.2018: CAF 81/83 vogntog på vej fra Inca til Palma.
14.09.2018: Umiddelbart lige nordøst for stationen krydser Carrer de Pere Estruch banen.14.09.2018: Umiddelbart lige nordøst for stationen krydser Carrer de Pere Estruch banen.
14.09.2018: I den ene ende af stationen er der anlagt lave perroner, så stationen reelt kunne være blevet betjent af Vossloh vogntogene.14.09.2018: I den ene ende af stationen er der anlagt lave perroner, så stationen reelt kunne være blevet betjent af Vossloh vogntogene.
Lloseta:
Stationen i Lloseta ligger ca. 25,4 km fra Palma og er placeret i byens sydlige udkant. Lloseta, der ligger for foden af Sierra de Tramuntanas skråninger, har lidt over 5.500 indbyggere. Stationsbygningen blev indviet i 1875.
14.09.2018: CAF 81/83 vogntog i Lloseta på vej mod Palma.14.09.2018: CAF 81/83 vogntog i Lloseta på vej mod Palma.
14.09.2018: Arkitektur og stil på Lloseta ligner til forveksling flere af stationerne mellem Marratxi og Inca.14.09.2018: Arkitektur og stil på Lloseta ligner til forveksling flere af stationerne mellem Marratxi og Inca.
14.09.2018: Ved udkørslen mod Inca er der lave perroner, så Vossloh vogntogene reelt kunne have betjent stationen.14.09.2018: Ved udkørslen mod Inca er der lave perroner, så Vossloh vogntogene reelt kunne have betjent stationen.
14.09.2018: Stationsbygningen fra 1875. Betalingsanlæg og indgangssluser befinder sig inde i bygningen.14.09.2018: Stationsbygningen fra 1875. Betalingsanlæg og indgangssluser befinder sig inde i bygningen.
14.09.2018: Stationen i Lloseta set i retning mod Inca.14.09.2018: Stationen i Lloseta set i retning mod Inca.
14.09.2018: Jernbanestrækningen fra Palma ind mod Lloseta ligger parallelt med Avinguda del Cocó.14.09.2018: Jernbanestrækningen fra Palma ind mod Lloseta ligger parallelt med Avinguda del Cocó.
14.09.2018: For enden af stationen i retning mod Inca kan fodgængere krydse banen på en helt ubevogtet overskæring.14.09.2018: For enden af stationen i retning mod Inca kan fodgængere krydse banen på en helt ubevogtet overskæring.
14.09.2018: CAF 81/83 vogntog på vej mod Palma.14.09.2018: CAF 81/83 vogntog på vej mod Palma.
14.09.2018: CAF 81/83 vogntog på vej mod Palma.14.09.2018: CAF 81/83 vogntog på vej mod Palma.
14.09.2018: CAF 81/83 vogntog på vej mod Inca.14.09.2018: CAF 81/83 vogntog på vej mod Inca.
14.09.2018: CAF 81/83 vogntog på vej mod enten Sa Pobla eller Manacor.14.09.2018: CAF 81/83 vogntog på vej mod enten Sa Pobla eller Manacor.
Inca:
27.09.2012: CAF 81/83 tre-vogns tog på linje T1 ankommer til Inca.27.09.2012: CAF 81/83 tre-vogns tog på linje T1 ankommer til Inca.
27.09.2012: CAF 81/83 tre-vogns tog på linje T1 på stationen i Inca.27.09.2012: CAF 81/83 tre-vogns tog på linje T1 på stationen i Inca.
27.09.2012: Sporarealet fra Inca mod Enllaç. Sporet til venstre bruges af linje T3 mod Manacor og sporet til højre af linje T2 mod Sa Pobla.27.09.2012: Sporarealet fra Inca mod Enllaç. Sporet til venstre bruges af linje T3 mod Manacor og sporet til højre af linje T2 mod Sa Pobla.
27.09.2012: CAF 81/83 fire-vogns tog på linje T3 ankommer til Inca.27.09.2012: CAF 81/83 fire-vogns tog på linje T3 ankommer til Inca.
27.09.2012: CAF 81/83 fire-vogns tog på linje T3 kører fra Inca videre mod Enllaç.27.09.2012: CAF 81/83 fire-vogns tog på linje T3 kører fra Inca videre mod Enllaç.
27.09.2012: Stationsbygningen i Inca, som stadig er bemandet og har billetsalg.27.09.2012: Stationsbygningen i Inca, som stadig er bemandet og har billetsalg.
27.09.2012: CAF 81/83 fire-vogns tog på linje T3 ankommer fra Enllaç til Inca.27.09.2012: CAF 81/83 fire-vogns tog på linje T3 ankommer fra Enllaç til Inca.
27.09.2012: CAF 81/83 fire-vogns tog på linje T3 mod Estació Intermodal på stationen i Inca.27.09.2012: CAF 81/83 fire-vogns tog på linje T3 mod Estació Intermodal på stationen i Inca.
01.05.2014: Det første morgentog fra Palma mod Sa Pobla gennemføres med CAF 61/62 dieselmotortog.01.05.2014: Det første morgentog fra Palma mod Sa Pobla gennemføres med CAF 61/62 dieselmotortog.
01.05.2014: CAF 61/62 dieselmotortog på vej fra Palma mod Sa Pobla. Efter ankomst dertil indgår toget i pendulfarten mellem Sa Pobla og Enllaç.01.05.2014: CAF 61/62 dieselmotortog på vej fra Palma mod Sa Pobla. Efter ankomst dertil indgår toget i pendulfarten mellem Sa Pobla og Enllaç.
01.05.2014: CAF 81/83 tog på vej mod Enllaç, hvor der skiftes til CAF 61 dieselmotortog videre mod Manacor.01.05.2014: CAF 81/83 tog på vej mod Enllaç, hvor der skiftes til CAF 61 dieselmotortog videre mod Manacor.
01.05.2014: CAF 81/83 tog på vej mod Enllaç, hvor der skiftes til CAF 61 dieselmotortog videre mod Manacor.01.05.2014: CAF 81/83 tog på vej mod Enllaç, hvor der skiftes til CAF 61 dieselmotortog videre mod Manacor.
01.05.2014: CAF 61/62 dieselmotortog i spor 3 på Inca Station.01.05.2014: CAF 61/62 dieselmotortog i spor 3 på Inca Station.
02.05.2014: Skiltene, der på Inca Station viser vej til Incaexprés, bærer stadig billedet af Vossloh lavgulvsvognene, selv om det ikke længere er dette materiel, der udfører opgaven.02.05.2014: Skiltene, der på Inca Station viser vej til Incaexprés, bærer stadig billedet af Vossloh lavgulvsvognene, selv om det ikke længere er dette materiel, der udfører opgaven.
02.05.2014: Incaexprés gennemførtes oprindeligt med Vossloh lavgulvsvogne, men driften overtoges i foråret 2014 af CAF 81/83 materiel. Vogntog i spor 3 på Inca Station.02.05.2014: Incaexprés gennemførtes oprindeligt med Vossloh lavgulvsvogne, men driften overtoges i foråret 2014 af CAF 81/83 materiel. Vogntog i spor 3 på Inca Station.
02.05.2014: CAF 81 vogntog på vej ud af Inca i retning mod Lloseta og videre til Palma.02.05.2014: CAF 81 vogntog på vej ud af Inca i retning mod Lloseta og videre til Palma.
02.05.2014: CAF 81/83 vogntog fra Palma på vej ind i Inca.02.05.2014: CAF 81/83 vogntog fra Palma på vej ind i Inca.
02.05.2014: CAF 81/83 vogntog fra Palma umiddelbart før det kører ind på stationen i Inca.02.05.2014: CAF 81/83 vogntog fra Palma umiddelbart før det kører ind på stationen i Inca.
02.05.2014: CAF 81/83 vogntog på vej ud af Inca i retning mod Lloseta og videre til Palma.02.05.2014: CAF 81/83 vogntog på vej ud af Inca i retning mod Lloseta og videre til Palma.
02.05.2014: CAF 81/83 vogntog på vej ud af Inca i retning mod Lloseta og videre til Palma.02.05.2014: CAF 81/83 vogntog på vej ud af Inca i retning mod Lloseta og videre til Palma.
02.05.2014: CAF 81/83 vogntog fra Palma på vej ind i Inca.02.05.2014: CAF 81/83 vogntog fra Palma på vej ind i Inca.
02.05.2014: Jernbanetraceen set fra udkanten af Inca mod Lloseta.02.05.2014: Jernbanetraceen set fra udkanten af Inca mod Lloseta.
14.09.2018: CAF 81 vogntog ankommer til Inca.14.09.2018: CAF 81 vogntog ankommer til Inca.
Enllaç
Enllaç station ligger omkring 7 km sydøst for Inca midt ude i “ingenting”. Den er omgivet af marker og spredte gårde, ligesom vejene, der fører hen mod stationen, er sekundære biveje. Umiddelbart efter Enllaç deler jernbanelinjen sig i to grene, den ene videre mod Manacor og den anden videre mod Sa Pobla. Da det blev besluttet at elektrificere banen, blev ledningsnettet i første omgang kun ført igennem til Enllaç, og de to grene blev fortsat betjent med dieselmateriel. Derfor fik Enllaç en vigtig betydning som omstigningsstation mellem elektrotogene mellem Palma og Enllaç og dieseltogene mellem Enllaç og henholdsvis Manacor og Sa Pobla.
Indtil hele banen blev ombygget til selvbetjening med adgangssluser, var Enllaç betjent. Bag et gardin sad en assistent, som kunne oplyse, at billet skulle købes i toget.
Efter at hele banen var blevet endelig elektrificeret i begyndelsen af 2019, har Enllaç mistet sin betydning og betjenes i dag kun af ét tog i timen hver vej. Det er togene til Sa Pobla, der stopper her, mens togene til Manacor kører igennem.
27.09.2013: CAF 81/83 vogntog på linje T2 i Enllaç. Her skiftes til dieseltog for at komme videre til Sa Pobla.27.09.2013: CAF 81/83 vogntog på linje T2 i Enllaç. Her skiftes til dieseltog for at komme videre til Sa Pobla.
27.09.2013: Der udveksles passagerer mellem elektrotog og dieseltog mellem Palma og Sa Pobla.27.09.2013: Der udveksles passagerer mellem elektrotog og dieseltog mellem Palma og Sa Pobla.
27.09.2013: CAF 61 dieselvogntog på Enllaç Station.27.09.2013: CAF 61 dieselvogntog på Enllaç Station.
27.09.2013: CAF 61 vogntog på vej ud fra Enllaç Station i retning mod Sa Pobla.27.09.2013: CAF 61 vogntog på vej ud fra Enllaç Station i retning mod Sa Pobla.
27.09.2013: Enllaç Station.27.09.2013: Enllaç Station.
27.09.2013: Umiddelbart efter Enllaç Station ophørte luftledningssystemet indtil begyndelsen af 2019.27.09.2013: Umiddelbart efter Enllaç Station ophørte luftledningssystemet indtil begyndelsen af 2019.
27.09.2013: Enllaç Station ligger “midt i ingenting”.27.09.2013: Enllaç Station ligger “midt i ingenting”.
27.09.2013: Enllaç Station var på dette tidspunkt betjent, men billetter skulle købes i toget!27.09.2013: Enllaç Station var på dette tidspunkt betjent, men billetter skulle købes i toget!
27.09.2013: Denne bygning er vist ikke længere i brug på stationen Enllaç.27.09.2013: Denne bygning er vist ikke længere i brug på stationen Enllaç.
27.09.2013: CAF 61 dieselmotortog på linje T3 ankommer til stationen Enllaç fra Manacor.27.09.2013: CAF 61 dieselmotortog på linje T3 ankommer til stationen Enllaç fra Manacor.
27.09.2013: CAF 61 dieselmotortog på linje T3 på vej mod Manacor efter at have forladt Enllaç.27.09.2013: CAF 61 dieselmotortog på linje T3 på vej mod Manacor efter at have forladt Enllaç.
27.09.2013: CAF 81/83 vogntog på linje T2 ankommer til stationen Enllaç. Sporet til højre bruges af linje T3.27.09.2013: CAF 81/83 vogntog på linje T2 ankommer til stationen Enllaç. Sporet til højre bruges af linje T3.
01.10.2013: CAF 61/62 vogntog er netop ankommet til Enllaç fra Manacor.01.10.2013: CAF 61/62 vogntog er netop ankommet til Enllaç fra Manacor.
01.10.2013: Udveksling af passagerer mellem Manacor og Palma.01.10.2013: Udveksling af passagerer mellem Manacor og Palma.
01.10.2013: CAF 81/83 vogntog parat til afgang fra Enllaç mod Palma.01.10.2013: CAF 81/83 vogntog parat til afgang fra Enllaç mod Palma.
Total Page Visits: 3859
Total Website Visits: 667423

Skriv en kommentar/besked (write a comment/message)

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *