Molli Billeder |
Bad Doberan Bahnhof og Bahnhofstraße
|
 30.08.2013: Mecklenburgische Bäderbahns remise- og værkstedsbygning ved banegården i Bad Doberan.
|
 30.08.2013: Lokomotiv nr. 99.2321-0, der er bygget af Orenstein & Koppel i 1932, foretager omløb på banegården i Bad Doberan.
|
 30.08.2013: MBB kører med lange togstammer. Her ses blot lidt af et tog på Bad Doberan Bahnhof (…..)
|
 30.08.2013: (…..) og her ses så resten.
|
 30.08.2013: Lokomotiv nr. 99.2321-0 fra 1932 kører på plads foran togstammen på Bad Doberan Bahnhof.
|
 30.08.2013: MMB’s sporterræn på Bad Doberan Bahnhof ligger på nordsiden af perronen, hvor Deutsche Bahn holder til på sydsiden.
|
 30.08.2013: MBB tilbyder ikke lægelige ydelser. Påskriften på sidebygningen henviser til toilettet om hjørnet.
|
 30.08.2013: MBB’s kullager på Bad Doberan Bahnhof.
|
 30.08.2013: Lokomotiv 99.2323-6, der er bygget af Orenstein & Koppel i 1932, rangerer ved MBB’s remise- og værkstedsbygning i Bad Doberan.
|
 30.08.2013: Tog på vej ud fra Bad Doberan Bahnhof.
|
 30.08.2013: Tog på vej fra Stadtmitte til Bad Doberan Bahnhof langs Bahnhofstraße.
|
 30.08.2013: Lige før indkørslen til Bad Doberan Bahnhof svinger MBB skarpt til venstre.
|
 30.08.2013: Rundt omkring i Bad Doberan ser man forskellige informationstavler om MBB. Her handler det om historiske milepæle.
|
 30.08.2013: En tavle i Bad Doberan fortæller om MBB’s serviceydelser.
|
 26.10.2014: På banegården i Bad Doberan viser et skilt vej til billetsalget.
|
 26.10.2014: Cykeltransportvognen er altid sidste vogn i togstammen fra Bad Doberan.
|
 26.10.2014: Lokomotiv nr. 99.2322-8 fra 1932 rangerer på Bad Doberan Bahnhof.
|
 26.10.2014: Der kobles vogne på togstammen på banegården i Bad Doberan.
|
 26.10.2014: Lokomotiv nr. 99.2322-8 fra 1932 parat til afgang fra Bad Doberan.
|
 26.10.2014: MBB’s værkstedsbygning fra 2004, hvor vedligeholdelsen af lokomotiver og vogne foregår.
|
 26.10.2014: Sporene ind til kullager og vognremise ligger mellem det gamle værksted (tv.) og det nye (th.).
|
 26.10.2014: Vognremisen, hvor alle vogne “gemmes væk” uden for driftstiden for at undgå grafitti-hærværk.
|
 26.10.2014: MBB’s gamle værkstedsbygning.
|
 26.10.2014: Kuldepotet bag den gamle remise.
|
 26.10.2014: Kuldepotet bag den gamle remise.
|
 26.10.2014: Lokomotiv nr. 99.2324-4 fra 2009 får både vand og kul på efter turen til Kühlingsborn og retur.
|
 26.10.2014: Lokomotiverne laster kun kul i Bad Doberan, hvorimod de tanker vand efter hver enkelttur.
|
 26.10.2014: Lokomotiv nr. 99.2324-4 fra 2009 er bygget af DB’s Dampflokwerk i Meiningen og er det nyeste damplokomotiv i Tyskland.
|
 26.10.1904: Lokomotiv nr. 99.2324-4 fra 2009 rangerer på plads foran togstammen på Bad Doberan Bahnhof.
|
 26.10.2014: Vogntog med lokomotiv nr. 99.2322-8 fra 1932 i spidsen på vej ud fra Bad Doberan Bahnhof.
|
Alexandrinenplatz, Mollistraße og
standsningsstedet Stadtmitte i Bad Doberan
|
 30.08.2013: Lokomotiv nr. 99.2321-0 i spidsen for tog på vej over Alexandrinenplatz i Bad Doberan.
|
 30.08.2013: Lokomotiv nr. 99.2321-0 i spidsen for tog på vej over Alexandrinenplatz og ind i Mollistraße i Bad Doberans centrum.
|
 30.08.2013: I Mollistraße markerer et skilt på en lygtepæl, at MBB har et trinbræt ved fortovskanten.
|
 30.08.2013: Tog ved trinbrættet Stadtmitte i Bad Doberan. MBB’s personvogne er typisk bygget i perioden 1910-30, og mange er sidenhen blevet restaureret til deres nuværende stand.
|
 30.08.2013: Togene medfører alle en pakvogn, og foran den anes en restaureret salonvogn. Toget holder ved Stadtmitte i begyndelsen af Mollistraße i Bad Doberan.
|
 30.08.2013: MBB’s tog fylder godt op i Mollistraße mellem fortov og fortovsrestauranter.
|
 30.08.2013: MBB tog på vej nordpå gennem Mollistraße i Bad Doberan.
|
 30.08.2013: Den nordlige ende af Mollistraße, hvor der ikke er meget plads, når først toget kører ind.
|
 30.08.2013: MBB tog på vej ind gennem Mollistraße.
|
 30.08.2013: Mollistraße i Bad Doberans centrum.
|
 30.08.2013: Selv om toget kører langsomt gennem Mollistraße, skal fodgængerne ikke slå for mange skæverter, hvis de ikke skal komme i karambolage med toget.
|
 30.08.2013: MBB tog ved standsningsstedet Stadtmitte i Mollistraße i Bad Doberans centrum.
|
 30.08.2013: Lokomotiv nr. 99.2323-6 på vej over Alexandrinenplatz i retning mod Bad Doberan Bahnhof.
|
 30.08.2013: Veterantoget har prioritet i forhold til biltrafikken, som får rødt i rigtig god tid før togets passage.
|
 31.08.2013: Tog på vej over Alexandrinenplatz i Bad Doberan.
|
 31.08.2013: Kørslen ud gennem Mollistraße set inde fra toget.
|
 31.08.2013: Tog på vej over Alexandrinenplatz i Bad Doberan.
|
 29.08.2014: Tog med lokomotiv nr. 99.2322-8 i spidsen ankommer fra Kühlingsborn til standsningsstedet Stadtmitte i Mollistraße.
|
 29.08.2014: Mollis lange togstammer giver ikke megen mulighed for anden trafik til at passere, når de holder mellem parkerede biler og Stadtmittes perronkant bag toget.
|
 29.08.2014: Tog med lokomotiv nr. 99.2322-8 i spidsen på vej over Alexandrinenplatz og ind i Mollistraße.
|
 29.08.2014: Tog med lokomotiv nr. 99.2322-8 i spidsen ved standsningsstedet Stadtmitte i Mollistraße.
|
|
 26.10.2014: Vogntog på vej ind gennem Mollistraße.
|
|
Goethestraße i Bad Doberan
|
 30.08.2013: I Bad Doberans nordlige bydel ligger Goethestraße med trinbrættet af samme navn.
|
 30.08.2013: Trinbrættet Goethestraße i den nordlige del af Bad Doberan.
|
 30.08.2013: Lokomotiv nr. 99.2323-6 i spidsen for tog i Goethestraße på vej ind i Bad Doberan.
|
 30.08.2013: Lokomotiv nr. 99.2323-6, der her ses ved trinbrættet Goethestraße, er bygget af Orenstein & Koppel i 1932.
|
 30.08.2013: MBB tog i Goethestraße lige før Mollistraße i Bad Doberans centrum.
|
 26.10.2014: Stationsskilt på Goethestraße.
|
|
 26.10.2014: Stationsskilt på Goethestraße.
|
|
Mellem Goethestraße og Heiligendamm
|
 31.08.2013: Tog på vej ud over Bad Doberans nordlige bygrænse.
|
 26.10.2014: Molli forlader Goethestraße på vej mod Heiligendamm.
|
 26.10.2014: En “moderne” veteranbane har (også) moderne lyssignaler.
|
|
 26.10.2014: Tog på vej ind i Goethestraße i det nordlige Bad Doberan.
|
|
Heiligendamm
|
 31.08.2013: Molli ankommer til Heiligendamm fra Bad Doberan.
|
 31.08.2013: Tog fra Kühlingsborn ankommer til Heiligendamm.
|
 31.08.2013: Tog fra Kühlingsborn ankommer til Heiligendamm.
|
 31.08.2013: Heiligendamm er krydsningsstation, så der er tid til at studere dagens avis, mens der ventes på modgående tog.
|
 31.08.2013: Heiligendamm Bahnhof.
|
 31.08.2013: Heiligendamm Bahnhof.
|
 26.10.2014: 26.10.2014: Heiligendamm Bahnhof.
|
 26.10.2014: Tog med lokomotiv nr. 99.2324-4 fra 2009 i spidsen på Heiligendamm Bahnhof.
|
 26.10.2014: Tog med lokomotiv 99.2324-4 fra 2009 i spidsen på Heiligendamm Bahnhof.
|
 26.10.2014: Tog med lokomotiv nr. 99.2322-8 fra 1932 ankommer til Heiligendamm fra Kühlingsborn.
|
 26.10.2014: På vej ud fra Heiligendamm mod Kühlingsborn passerer toget et gammelt vingesignal.
|
 26.10.2014: Toget fra Kühlingsborn passerer ved indkørslen til Heiligendamm dette vingesignal, som der ellers ikke er så mange af på banen.
|
|
 26.10.2014: Banens nyeste lokomotiv, nr. 99.2324-4 på stationen i Heiligendamm.
|
|
Kühlingsborn Ost
|
 31.08.2013: Ligesom Bad Doberan har Kühlingsborn tre standsningssteder. Her ses Kühlingsborn Ost.
|
 31.08.2013: Kühlingsborn Ost har jernbanerestaurant.
|
 31.08.2013: Kühlingsborn Ost.
|
 31.08.2013: Fra kommandoposten på Kühlingsborn Ost er stationsforstanderen parat til at sende toget af sted (se billedet til højre).
|
 31.08.2013: (Fortsat fra billedet til venstre) Nå, det bruges tilsyneladende ikke mere – det var bare en voksfigur.
|
 31.08.2013: Lokomotiv nr. 99.2321-0 med en togstamme på 11-12 vogne på Kühlingsborn Ost.
|
 26.10.2014: Fra Kühlingsborn Ost passerer strækningen ind gennem byen mod Kühlingsborn Mitte.
|
 26.10.2014: Fodgængerovergang ved Kühlingsborn Ost.
|
 26.10.2014: Den vestlige indkørsel til Kühlingsborn Ost.
|
 26.10.2014: Kommandoposten på Kühlingsborn Ost udgør sit eget lille museum med skiftende udstillinger.
|
 26.10.2014: Hvor der i 2013 var et tableau med stationsforstander, kunne man i 2014 se et lille café miljø.
|
 26.10.2014: Kühlingsborn Ost Bahnhof.
|
 26.10.2014: På Kühlingsborn Ost kan man se, hvor man mest praktisk skal placere sig, hvis man skal have cykel med toget, (……)
|
 26.10.2014: (…..) eller hvis man ønsker at rejse med salonvognen, (…..)
|
 26.10.2014: (…..) eller man nu “bare” er almindelig rejsende.
|
|
 26.10.2014: Tog med lokomotiv nr. 99.2322-8 ankommer til Kühlingsborn Ost i retning mod Bad Doberan.
|
|
Kühlingsborn Mitte
|
 26.10.2014: I Kühlingsborn Mitte kører Molli i den ene side af vejen mellem vejbane og fortov, der fungerer som perron.
|
 26.10.2014: Et skilt viser, at fortovet fungerer som perron.
|
 26.10.2014: Selv om Kühlingsborn Mitte er et simpelt standsningsted ved fortovet, er det dog forsynet med et rummeligt venteskur.
|
 26.10.2014: Ikke mange grundejere har et stopsignal og advarselskryds placeret ved udkørslen fra sin have. Men der findes en i Kühlingsborn Mitte.
|
 26.10.2014: Med banens placering lige uden for havelågen kan stopsignalets anbringelse virke ganske velbegrundet.
|
 26.10.2014: Efter at have forladt Kühlingsborn Mitte svinger banen skarpt mod Kühlingsborn West.
|
 26.10.2014: Tog ankommer til Kühlingsborn Mitte.
|
 26.10.2014: Tog med lokomotiv nr. 99.2322-8 i spidsen gør holdt ved Kühlingsborn Mitte.
|
 26.10.2014 Toget krydser vejen ud fra Kühlingsborn Mitte. Alle lyskurve viser rødt inkl. den ud for den private udkørsel, der altså munder ud i et lysreguleret kryds.
|
|
 26.10.2014: Mange offentlige småbygninger og installationsskabe i Kühlingsborn Mitte er forsynet med Molli-motiver.
|
|
Kühlingsborn West
|
 29.08.2014: Lokomotiv nr. 99.2322-8 foretager omløb på Kühlingsborn West Bahnhof.
|
 29.08.2014: Lokomotiv nr. 99.2322-8 ved vandposten på Kühlingsborn West Bahnhof.
|
 29.08.2014: Lokomotiv nr. 99.2322-8 i spidsen for tog på Kühlingsborn West Bahnhof.
|
 26.10.2014: Tog ankommer til Kühlingsborn West Bahnhof.
|
 26.10.2014: Lokomotivremisen på Kühlingsborn West Bahnhof.
|
 26.10.2014: Lokomotiv nr. 99.2324-4 tanker vand på Kühlingsborn West Bahnhof.
|
 26.10.2014: Lokomotiv 99.2324-4 spyr røg og damp på Kühlingsborn West Bahnhof.
|
 26.10.2014: Lokomotiv 99.2324-4 rangerer på Kühlingsborn West Bahnhof.
|
 26.10.2014: Lokomotiv 99.2324-4 i spidsen for et tog klar til afgang.
|
 26.10.2014: Kühlingsborn West Bahnhof.
|
 26.10.2014: Med lokomotiv 99.2324-4 i spidsen forlader et vogntog Kühlingsborn West Bahnhof.
|
 26.10.2014: Tog forlader Kühlingsborn West Bahnhof.
|
 26.10.2014: Tog forlader Kühlingsborn West Bahnhof.
|
 26.10.2014: Kühlingsborn West Bahnhof.
|
 26.10.2014: Kühlingsborn West Bahnhof.
|
 26.10.2014: Ud fra Kühlingsborn West kører Molli næsten i baghaverne hos en række grundejere.
|
 26.10.2014: Når nu moderne jernbaner bruger det klassiske lokomotivsymbol på deres advarselstavler, så kan en veteranbane vel bruge et moderne symbol!
|
 26.10.2014: Banestrækningen mellem Kühlingsborn West og Kühlingsborn Mitte.
|
Vognbilleder
|
 30.08.2013: Vogn nr. 990-319 er i den ene ende ombygget med klapsæder i stedet for tværbænke, så der er plads til kørestole, rollatorer mv.
|
 30.08.2013: Vogn nr. 990-319, der er fra 1914, blev restaureret i 1988 og ombygget til at medtage kørestole, barnevogne og lignende.
|
 31.08.2013: Interiør fra en af de smukt restaurerede vogne.
|
 31.08.2013: Interiør fra en af de smukt restaurerede vogne.
|
 26.10.2014: Salonvogn nr. 990.206 fra 1914.
|
 26.10.2014: Salonvogn nr. 990.206 fra 1914.
|
 26.10.2014: MBB’s logo ses på mange af vognene.
|
 26.10.2014: På alle vogne kan man læse denne information om ophold på vognenes perroner mv.
|
|
– |