(Lettere redigeret 20.06.2020)
Kronologi | ||
06.10.1925
Linje M påbegynder driften mellem West Portal Station og Broad Street ved Plymouth Avenue via 19th Avenue ig Randolph Street.
06.08.1939
Linje M overgår til busdrift på grund af lave passagertal. Sporene bliver dog ikke fjernet.
17.12.1944
Sporvognsdriften genoptages på linjen
06.06.1948
Hvornår linje M begynder at køre gennem Twin Peaks Tunnelen og ad Market Street til Ferry Building, fremgår ikke af kilderne. Men i 1948 skifter endestationen i centrum i hvert fald fra sløjfen ved Ferry Building til East Bay Terminal.
13.01.1974
Sporvognene erstattes på ny af busser, dels på grund af udskiftning af spor på strækningen, dels på grund af vognmangel.
03.12.1978
Linje M bliver atter til sporvognslinje.
30.08.1980
Linje M forlænges fra endestationen ved Plymouth Avenue til Balboa Park.
17.12.1980
På hverdage betjenes linje M af de nye Boeing Vertol light rail vogne i hele strækningens længde. På lørdage samt søn- og helligdage betjenes linjen af PCC vogne, men kun til den hidtidige endestation ved Plymouth Avenue.
20.09.1982
PCC vognene udgår af driften, og linjen betjenes fremover udelukkende af light rail materiel.
|
Total Page Visits: 802
Total Website Visits: 570099