BAT: Diverse billeder

 

20.08.2009: Bustræf på Remisevej i Rønne. Fra venstre mod højre ses: Ex Jørn Juuls Busser nr. 407, BAT nr. 711, to tidligere Iversen-busser (nr. 7602 og 7631) og endelig to busser fra Østbornholms Lokaltrafik, Hanne (den blå) og i vaskeanlægget Fina. 26.08.2009: Volvo B10M bus nr. 360 fra Århus Sporveje er netop ankommet til Bornholm og holder her foran garagen på Remisevej i Rønne. 28.08.2009: Volvo B10M bus fra Århus Sporveje med internt nr. 356 er her få dage efter bussens ankomst til Bornholm blevet omnummereret til BAT nr. 713. Bussen holder her på parkeringspladsen på Remisevej ved BATs garageanlæg i Rønne.
07.09.2009: BAT bus nr. 715 (ex Århus Sporveje nr. 362) holder her foran garagen på Remisevej i Rønne. 07.09.2009: BAT bus nr. 712 (ex Åthus Sporveje nr. 351) foran garagen på Remisevej i Rønne. 18.09.2009: Århus Sporveje eller rettere Midttrafik nr. 368 afventer klargøring til BAT-bus nr. 726 på Remisevej ved garageanlægget i Rønne.
18.09.2009: Pladsen foran garagen på Remisevej i Rønne er efterhånden helt domineret af gule busser. Fra venstre ses BAT nr. 719 (ex ÅS nr. 363), ÅS nr. 368, ÅS nr. 366, BAT nr. 721 (ex ÅS nr. 359) og BAT nr. 718 (ex ÅS nr. 364). 21.09.2009: En enkelt rød Iversen-bus kiler sig ind mellem alle de gule Århus-busser på den første dag, hvor BAT kørte de regionale linjer uden hjælp fra de private vognmænd. Busterminalen på Rønne Havn kl. 14.05. 29.09.2009: De tidligere Iversen-busser nr. 7602 og 7603 på Remisevej i Rønne på deres sidste dag på Bornholm, hvor de ellers havde været siden 1999.
29.09.2009: Den tidligere Iversen-bus nr. 7631 blev anskaffet af Connex i 2003, men står her på Remisevej i Rønne og afventer færgeturen til Køge ved midnatstid. Herefter var det slut med røde busser i BATs eget regi (borset fra nr. 708 en kort overgang i. 30.09.2009: Den første dag, hvor BAT udelukkende havde de gule ÅS- eller Midttrafik-busser til rådighed. Garagen på Remisevej i Rønne. 30.09.2009: Den første dag, hvor BAT udelukkende havde de gule ÅS- eller Midttrafik-busser til rådighed. Remisevej i Rønne.
10.02.2010: BAT bus nr. 721 på Remisevej i Rønne. Nok var den brugt allerede ved leveringen i eftersommeren 2009, men den hårde trafik i januar og februars snemasser gjorde ikke ligefrem slitagen mindre. 10.02.2010: Mén på BAT bus nr. 721 efter januar og februars snemasser. 11.06.2010: På Bornholm har der været tradition for, at passagererne kan medtage deres cykler i bussen. Derfor fik alle Århusbusserne i løbet af foråret 2010 påmonteret bagagebærer.
11.06.2010: Nogle af Århusbusserne med de nymonterede bagagebærere. Som det måske fremgår af billedet, er de ikke alle af samme model. 19.08.2010: BAT bus nr. 720 på Rønne Havn. Bussen var den anden af Asemotas kunstbusser. Bussen blev præsenteret for offentligheden på Bornholms Kunstmuseum 16.08.2010 og var i ordinær drift fra dagen efter. 19.08.2010: BAT bus nr. 720 på Finlandsvej ved Rønne Havn.
07.09.2010 havde BAT lånt en 15 m. lang lavgulvsbus fra Københavns Lufthavn. Bussen blev prøvekørt på hele linjenettet for at vurdere muligheden for at indsætte busser af denne type på Bornholm. På billedet holder bussen sammen med BAT’s standardbusser foran garagen på Remisevej i Rønne. 07.09.2010: Den 15 m. lange lavgulvsbus fra Københavns Lufthavn efter afslutning af prøvekørslerne på Bornholm. Efter forlydenderne var kørslen overalt på øen en succes. 18.10.2010: Den sidste af Sonny Asemotas kunstbusser, Helleristningsbussen, BAT bus nr. 723, blev præsenteret for offentligheden i slutningen af september.
11.11.2010: Vaskehallen ved garageanlægget blev revet ned i 2010. BATs busser blev derfor ikke vasket i en lang periode, så busserne kørte mildest talt snavsede rundt, og det kunne være svært at få øje på motiverne på kunstbusserne. 26.11.2010: Kattebussen på pladsen, hvor den nedrevne vaskehal lå. Området bruges nu som opstillingsplads til busserne, men det blev de jo ikke rene af. 03.02.2011: Det kan være lidt problematisk, når kunstbussernes plader blev ødelagt og skulle erstattes af nye reservedele!
14.02.2011: Efter en lang vinter uden vaskehal var BATs busser i februar blevet godt snavsede udvendigt.

 
 

Vær den første/næste til at kommentere denne side

Send en kommentar

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*