Metrotenerife: Linje 2

(Senest opdateret 25.05.2020).
Linje 2 er den grønne linje på kortet herover. Det fremtidige
stoppested, som er angivet, er aldrig blevet etableret.
Linje 2
La Cuesta – Tincer
Herunder følger en billedserie, som er udformet som en lille tur ad den korte strækning fra La Cuesta til Tincer. Billederne er først og fremmest ordnet efter, hvor de er optaget, og dernæst indsat kronologisk under hver enkelt lokalitet.
Omkring La Cuesta
26.02.2009: Linje 2’s endestation La Cuesta under anlæggelse. På dette tidspunkt mangler alt udstyr stadigvæk. 26.02.2009: Sporområdet umiddelbart foran den fremtidige endestation La Cuesta. 19.02.2010: Den færdige endestation La Cuesta med kontor og personalerum i baggrunden.
19.02.2010: Kontor og personalerum på endestationen La Cuesta. Selv om kontoret ifølge oplysningen på døren skulle være åbent, så var dette nu ikke tilfældet den pågældende dag. 19.02.2010: Vogn nr. 18 på vej ud fra endestationen La Cuesta. MT-L2_15228_Cuesta12.01.2015: Vogn nr. 22 ved spor 1 på endestationen i La Cuesta.
12.01.2015: Vogn nr. 17 på vej ind på endestationen i La Cuesta. 12.01.2015: Vogn nr. 17 i spor 2 på La Cuesta. Selv om der aldrig holder to vogne samtidig ved endestationen afgår vognene skiftevis fra spor 1 og 2.
Mellem La Cuesta og Ingenieros
26.02.2009: Rundt omkring på strækningen var der fuld gang i færdiggørelsen af linje 2. 26.02.2009: Mellem Engenieros, som anes i baggrunden helt til højre, og endestationen La Cuesta etableres en rundkørsel.
12.01.2015: Vogn nr. 24 på vej gennem rundkørslen. Sporvognen har prioritet, og de to biler i forgrunden er i god tid blevet holdt tilbage, så sporvognen kan passere frit. 12.01.2015: Vogn nr. 24 lige efter at have passeret rundkørslen mellem Ingenieros og La Cuesta.
Omkring Engenieros
26.02.2009: Stoppestedet Ingenieros før sin endelige færdiggørelse. 19.02.2010: Vogn nr. 08 ankommer til Ingenieros fra La Cuesta. 19.02.2010: Stoppestedet Ingenieros efter færdiggørelsen.
19.02.2010: Vogn nr. 08 på Ingenieros. 26.02.2009: Tunnelåbningen ved stoppestedet Ingenieros. Der foregår på dette tidspunkt stadig arbejder med at etablere sporskifter inde i tunnelen. 19.02.2010: Tunnelen ved Ingenieros efter færdiggørelsen. Her kommer vogn nr. 25 op fra tunnelen på vej mod La Cuesta.
13.01.2020: Vogn nr. 12 ved Ingenieros.
Omkring Hospital Universitario
10.01.2011: Vogn nr. 06 ved Hospital Universitario. 10.01.2011: Vogn nr. 23 ved Hospital Universitario. 13.01.2020: Vogn nr. 12 ved Hospital Universitario.
Mellem Hospital Universitario og El Cardonal
10.01.2011: Vogn nr. 10 på vej under motorvejsbroen midtvejs mellem El Cardonal og Hospital Universitario. 13.01.2020: Vogn nr. 06 på vej under motorvejsbroen midtvejs mellem El Cardonal og Hospital Universitario på vej mod Tincer.
Omkring El Cardonal
19.02.2010: Vogn nr. 18 på på El Cardonal. 10.01.2011: Vogn nr. 06 på El Cardonal. 20.01.2014: Vogn nr. 15 på vej væk fra El Cardonal i retning mod La Cuesta.
20.01.2014: Vogn nr. 25 på linje 1 (th) og vogn nr. 18 på linje 2 (tv) mødes ved El Cardonal. 20.01.2014: Vogn nr. 18 ved stoppestedet El Cardonal på vej mod Tincer. 20.01.2014: Vogn nr. 04 er netop standset ved El Cardonal i retning mod La Cuesta.
13.01.2020: Vogn nr. 12 på vej væk fra El Cardonal i retning mod La Cuesta.
Mellem El Cardonal og San Jerónimo
26.02.2009: Arbejdet med etablering af sporskifter i tunnelen op mod San Jerónimo og Tincer er i fuld gang. 19.02.2010: Vogn nr. 18 på vej ned i tunnelen mellem stoppestederne San Jerónimo og El Cardonal. 19.02.2010: Vogn nr. 08 kommer op fra tunnelen mellem stoppestederne El Cardonal og San Jerónimo på vej mod Tincer.
Omkring San Jerónimo
19.02.2010: Stoppestedet San Jerónimo. 19.02.2010: Vogn nr. 08 ved stoppestedet San Jerónimo. Bag bilerne i baggrunden kan lige anes nedkørslen til tunnelen, hvor linje 1 og 2 mødes for at fortsætte sammen mod El Cardonal. 19.02.2010: Vogn nr. 18 har netop forladt stoppestedet San Jerónimo på vej mod Tíncer.
Mellem San Jerónimo og Tincer
19.02.2010: Vogn nr. 25 har netop afsluttet nedkørslen fra Tíncer og passerer gennem en rundkørsel på Avenida de Taco. 19.02.2010: Stort skilt, som annoncerer, at der på linje 2 etableres et nyt stoppested mellem San Jerónimo og Tíncer. Det er dog aldrig blevet til noget, og skiltet er siden fjernet. 19.02.2010: Vogn nr. 25 på linje 2 på vej op ad Avenida Andres Orozco. På dette sted har linje 2 sin stejleste stigning.
19.02.2010: Et kig fra Tíncer og ned over Avenida Andres Orozco. 12.01.2015: Vogn nr. 24 på vej ned ad Avenida Andres Orozco fra Tincer. 12.01.2015: Vogn nr. 24 på vej ned ad Avenida Andres Orozco fra Tincer.
12.01.2015: Et kig op ad Avenida Andres Orozco fra Avenida de Taco. Endestationen Tincer skimtes på toppen af bakken. 12.01.2015: Vogn nr. 22 i krydset mellem Avenida Andres Orozco og Avenida de Taco. 13.01.2020: Vogn nr. 26 på vej igennem rundkørslen i krydset mellem Avenida Andres Orozco og Avenida de Taco.
13.01.2020: Vogn nr. 06 på vej hen ad Avenida de Taco umiddelbart før stopeestedet San Jerónimo.
Omkring Tincer
19.02.2010: Endestationen Tíncer. 19.02.2010: Vogn nr. 18 på forlader endestationen Tíncer. 19.02.2010: Vogn nr. 08 ved endestationen Tíncer.
12.01.2015: Vogntog ved endestationen Tincer – med godt udsyn over Santa Cruz. 12.01.2015: Endestationen i Tincer – det går bare nedad. 11.01.2018: Vogn nr. 02 på vej fra vendesporet og ind til endestationen Tíncer.
11.01.2018: Vogn nr. 07 på vendesporet ved endestationen Tíncer. 11.01.2018: Vogn nr. 04 ankommer til Tíncer. 11.01.2018: Vogn nr. 07 på vendesporet ved endestationen Tíncer.
11.01.2018: Vogn nr. 04 på vej til vendesporet ved Tíncer. 13.01.2020: Vogn nr. 12 på endestationen i Tincer.
– og videre fra Tincer
19.02.2010: Her ender linje 2 ved Tíncer indtil videre, men der er konkrete planer om, at linjen skal forlænges til La Gallega via El Sobradillo. 11.01.2018: I baggrunden kan man ane endestationen Tíncer, og der er allerede reserveret plads til en forlængelse af sporvejen ned ad Calle Las Roas. 11.01.2018: Om linje 2 skal forlænges helt til bunden af Calle Las Loas og videre mod bebyggelsen i baggrunden, eller om den skal svinge til højre allerede, mens den er på toppen, er endnu usikkert. Noget tyder dog på, det sidste bliver tilfældet.
Metrotenerife har gennem nogle år arbejdet med en række alternativer for en forlængelse af linje 2 mod La Gallega. Kortet viser de seks forslag. Kilde: Metrotenerife. Efter alt at dømme er det dette alternativ, der kan samles politisk flertal for. Forslaget er vistnok stadig i høring, og der er så vidt vides ikke besluttet noget endnu. Kilde: Metrotenerife.
Total Page Visits: 16
Total Website Visits: 490880

Skriv en kommentar/besked (write a comment/message)

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *