Milano: Linje 1

(Senest opdateret 01.05.2018)

 

Linjenettet 1990 Linjeføring indtil foråret 1993

  • Piazza Castelli – Piazza Firenze – Piazza Sempione – Piazza Castello – Piazza Repubblica – Stazione Milano Centrale – Viale Lunigiana
02.07.1985: Vogn nr. 4610 af serie 4600 på Piazza Cadorna ved Milanos FNM Banegård (FNM står Ferrovie Nord Milano, som er et af Italiens største private jernbaneselskaber). Vognen er bygget af Breda i 1955.02.07.1985: Vogn nr. 4610 af serie 4600 på Piazza Cadorna ved Milanos FNM Banegård (FNM står Ferrovie Nord Milano, som er et af Italiens største private jernbaneselskaber). Vognen er bygget af Breda i 1955. 02.07.1985: Bogievogn nr. 1608 af Peter Witt typen, serie 1500, ved Castello på vej mod Piazza della Repubblica. I Milano benævnes vogntypen ofte Ventotto, dvs. 28, fordi de første vogne af denne type blev kom i drift i 1928!02.07.1985: Bogievogn nr. 1608 af Peter Witt typen, serie 1500, ved Castello på vej mod Piazza della Repubblica. I Milano benævnes vogntypen ofte Ventotto, dvs. 28, fordi de første vogne af denne type blev kom i drift i 1928! Sidst i juni 1988: Bogievogn nr. 1990 af Peter Witt (Ventotto) typen, serie 1500, på endestationen i Viale Lunigiana. Bagved skimtes en ledvogn af type serie 4700 fra 1960.Sidst i juni 1988: Bogievogn nr. 1990 af Peter Witt (Ventotto) typen, serie 1500, på endestationen i Viale Lunigiana. Bagved skimtes en ledvogn af type serie 4700 fra 1960.
Sidst i juni 1988: Ledvogn nr. 4721 af serie 4700 på endestationen i Viale Lunigiana. Vognen er bygget af Officina Mecchanica della Stanga (ofte bare forkortet Stanga) i 1960.Sidst i juni 1988: Ledvogn nr. 4721 af serie 4700 på endestationen i Viale Lunigiana. Vognen er bygget af Officina Mecchanica della Stanga (ofte bare forkortet Stanga) i 1960. Sidst i juni 1988: Bogievogn nr. 1892 af Peter Witt (Ventotto) typen, serie 1500, på vej gennem Via Copernico umiddelbart efter endestationen i Viale Lunigiana (ligger ved den store grå bygning i baggrunden).Sidst i juni 1988: Bogievogn nr. 1892 af Peter Witt (Ventotto) typen, serie 1500, på vej gennem Via Copernico umiddelbart efter endestationen i Viale Lunigiana (ligger ved den store grå bygning i baggrunden).

 

Linjenettet 1995 Linjeføring siden maj 1993

  • Piazza Castelli – Piazza Firenze – Piazza Sempione – Piazza Castello – Piazza Repubblica – Greco (Via Martiri Oscuri)
29.06.1993: Ledvogn nr. 4715 af serie 4700 på Piazza della Repubblica. Vognen er bygget af Stanga i 1956. 29.06.1993: Ledvogn nr. 4715 af serie 4700 på Piazza della Repubblica. Vognen er bygget af Stanga i 1956. 29.06.1993: Vogn nr. 4609 af serie 4600 på Piazza della Repubblica. Vognen er bygget af Breda i 1955, men blev renoveret i slutningen 1980'erne. Udvendigt kendes de renoverede vogne lettest på den udelte forrude, den ændrede kofanger samt den firkantede forlygte. 29.06.1993: Vogn nr. 4609 af serie 4600 på Piazza della Repubblica. Vognen er bygget af Breda i 1955, men blev renoveret i slutningen 1980’erne. Udvendigt kendes de renoverede vogne lettest på den udelte forrude, den ændrede kofanger samt den firkantede forlygte. 11.07.1994: Bogievogn nr. 1956 af Peter Witt (Ventotto) typen, serie 1500, på endestationen på Piazza Castelli. 11.07.1994: Bogievogn nr. 1956 af Peter Witt (Ventotto) typen, serie 1500, på endestationen på Piazza Castelli.
11.07.1994: Bogievogn nr. 1793 af Peter Witt (Ventotto) typen, serie 1500, på Piazza Firenze. 11.07.1994: Bogievogn nr. 1793 af Peter Witt (Ventotto) typen, serie 1500, på Piazza Firenze.

 

Linjeføring siden 4. september 2017

  • Roserio (Ospitale Sacco) – Piazza Firenze – Piazza Sempione – Piazza Castello – Piazza Repubblica – Greco (Via Martiri Oscuri)

Linje 1 og 19 bytter rute mellem Piazza Firenze og henholdsvis Ospetale Sacco og Piazza Castelli.

 

Kilde til kortene over 1990 og 1995:
Di Arbalete – openstreetmap.org, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=45619157

 
 

Vær den første/næste til at kommentere denne side

Send en kommentar

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*