Milano: Linje 2

(Senest lettere redigeret 27.04.2018)

 

Linjenettet 1985 Linjeføring indtil foråret 1993

  • Bignami – Viale Fulvio Testi – Piazzale Istria – Viale Zara – Piazza Carbonari – Stazione Milano Centrale
02.07.1985: Bogievogn af Peter Witt typen, serie 1500, nr. 1922 på Piazza IV Novembre, endestationen ved Stazione Milano Centrale (Milanos hovedbanegård). Vognen er bygget i perioden 1927-30.02.07.1985: Bogievogn af Peter Witt typen, serie 1500, nr. 1922 på Piazza IV Novembre, endestationen ved Stazione Milano Centrale (Milanos hovedbanegård). Vognen er bygget i perioden 1927-30. Sidst i juni 1988: Bogievogn af Peter Witt typen, serie 1500, nr. 1597 i Viale Lunigiana. Sporvognen stammer fra slutningen 1920'erne.Sidst i juni 1988: Bogievogn af Peter Witt typen, serie 1500, nr. 1597 i Viale Lunigiana. Sporvognen stammer fra slutningen 1920rne. Sidst i juni 1988: To bogievogne af Peter Witt typen, serie 1500, nr. 1557 og nr. 1597 mødes på Piazza Carbonari ved Viale Lunigiana. Begge vogne er fra slutningen af 1920'erne. Sidst i juni 1988: To bogievogne af Peter Witt typen, serie 1500, nr. 1557 og nr. 1597 mødes på Piazza Carbonari ved Viale Lunigiana. Begge vogne er fra slutningen af 1920rne.

 

Linjenettet 1995

Linjenettet 2000

Linjeændringer i perioden foråret 1993 og indtil 2003

  • Bignami – Viale Fulvio Testi – Piazzale Istria – Viale Zara – Piazza Carbonari – Stazione Milano Centrale – Piazza della Repubblica – Piazza del Duomo – Piazza Castello/Cairoli

  • Bignami – Viale Fulvio Testi – Piazzale Istria – Viale Zara – Piazza Carbonari – Stazione Milano Centrale – Piazza della Repubblica – Piazza del Duomo – Stazione Porta Genova

  • Bignami – Viale Fulvio Testi – Piazzale Istria – Viale Zara – Piazza Carbonari – Stazione Milano Centrale – Piazza della Repubblica – Piazza del Duomo – Stazione Porta Genova – Piazzale Negrelli

29.06.1993: Bogievogn af Peter Witt typen, serie 1500, nr. 1671 på Piazza della Repubblica. 11.07.1994: Bogievogn af Peter Witt typen, serie 1500, nr. 1984 i Viale Fulvio Testo på endestationen ved Via Bignami. Denne strækning er i dag en del af Metrotranvie Nord og fortsætter nu videre langs vejen til Cinisello, som betjenes af en ny linje 31, der kom i drift i december 2008 – en hel del år efter den oprindelige plan. 11.07.1994: Endestationen i Viale Fulvio Testi ved Via Bignami var frem til december 2008 fælles for linierne 2 og 11. På billedet ses to bogievogne af Peter Witt typen, serie 1500, til venstre er det nr. 1556 på linje 11 og til højre nr. 1984 på linje 2.
11.07.1994: Bogievogn af Peter Witt typen, serie 1500, nr. 1886 umiddelbart før endestationen i Viale Fulvio Testi ved Via Bignami. Stoppestedet på billedet bruges kun til afsætning af passagerer, mens påstigning sker på den modsatte side af den meget brede udfaldsvej (man kan lige skimte en sporvogn ved stoppestedet på den modsatte side af vejen). 11.07.1994: Bogievogn af Peter Witt typen, serie 1500, nr. 1755 svinger over Viale Fulvio Testi for at returnere mod centrum i den modsatte side af vejen. Viale Fulvio Testi er en bred udfaldsvej med yderst to lokalvejbaner og mod midten 3 gennemfartsvejbaner i begge sider. Sporvejen er i begge sider placeret mellem lokalvejbanerne og gennemfartsbanerne. 11.07.1994: Bogievogn af Peter Witt typen, serie 1500, nr. 1821 i Viale Fulvio Testi ved stoppestedet Pianell. Til venstre for sporvognen er der to vejbaner til lokaltrafikken, mens man til højre for vognen ser tre baner, som er beregnet for den indadgående gennemfartstrafik.

 

Linie 2s linieføring i 2003. Ny linjeføring fra 08.12.2008

  • Viale Lunigiana – Stazione Milano Centrale – Piazza della Repubblica – Piazza del Duomo – Stazione Porta Genova – Piazzale Negrelli

Den nye hurtigsporvejslinje 31 til Cinisello overtager linje 2s strækning ad Viale Zara og Viale Fulvio Testi.

 

Linjenettet 2010 Ny linjeføring siden 14.06.2010

  • Piazzale Negrelli – Stazione Porta Genova – Piazza del Duomo – Stazione di Porta Garibaldi – Piazzale Bausan

Linje 2 overtager strækningen fra Piazza del Duomo til Piazzale Bausan fra linje 3, som afkortes til strækningen Piazza del Duomo – Gratosoglio.

 

 

Kilde til kortene over 1985, 1995, 2000 og 2010:
Di Arbalete – openstreetmap.org, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=45619157

 
 

Vær den første/næste til at kommentere denne side

Send en kommentar

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*