Prag: Linje 19

(Lettere redigeret 14.07.2022)
Linjeføring ved starten af 2000
  • Lehovec – Harfa – Nádraží Vysočany – Palmovka – Ohrada – Želivského – Strašnická – Kubánské náměstí
Oktober 2000: Tatra T3SUCS vogntog med nr. 7218 på trafikknudepunktet Palmovka. Vognen er siden ombygget til T3R.P nr. 8560.Oktober 2000: Tatra T3SUCS vogntog med nr. 7218 på trafikknudepunktet Palmovka. Vognen er siden ombygget til T3R.P nr. 8560.
Oktober 2000: Tatra T3SUCS vogntog med nr. 7262 på trafikknudepunktet Palmovka.Oktober 2000: Tatra T3SUCS vogntog med nr. 7262 på trafikknudepunktet Palmovka.
Oktober 2000: Tatra T3M vogntog med nr. 8096 ved stoppestedet Krejcárek.Oktober 2000: Tatra T3M vogntog med nr. 8096 ved stoppestedet Krejcárek.
Oktober 2000: Tatra T6A5 vogntog med nr. 8750 ved stoppestedet Krejcárek.Oktober 2000: Tatra T6A5 vogntog med nr. 8750 ved stoppestedet Krejcárek.
Oktober 2000: Tatra T3SU vogn nr. 7019 ved stoppestedet Krejcárek. Vognen er siden ombygget til T3R.PLF nr. 8277.Oktober 2000: Tatra T3SU vogn nr. 7019 ved stoppestedet Krejcárek. Vognen er siden ombygget til T3R.PLF nr. 8277.
Oktober 2000: Tatra T3M vogntog med nr. 8096 ved stoppestedet Želivského.Oktober 2000: Tatra T3M vogntog med nr. 8096 ved stoppestedet Želivského.
Uge 42 2003: Tatra KT8D5 ledvogn nr. 9043 på endestationen Kubánské náměstí. Vognen er siden ombygget til KT8D5.RN2P nr. 9093.Uge 42 2003: Tatra KT8D5 ledvogn nr. 9043 på endestationen Kubánské náměstí. Vognen er siden ombygget til KT8D5.RN2P nr. 9093.
Uge 42 2003: Tatra T3M vogntog med nr. 8077 ved stoppestedet Strašnická.Uge 42 2003: Tatra T3M vogntog med nr. 8077 ved stoppestedet Strašnická.
Uge 42 2003: Tatra T3SUCS vogntog med nr. 7042 ved stoppestedet Strašnická.Uge 42 2003: Tatra T3SUCS vogntog med nr. 7042 ved stoppestedet Strašnická.
Uge 42 2003: Bogievogn type T3SUCS nr. 7070 ved stoppestedet Strašnická.Uge 42 2003: Bogievogn type T3SUCS nr. 7070 ved stoppestedet Strašnická.
Uge 42 2003: Tatra KT8D5 ledvogn nr. 9008 ved stoppestedet Krejcárek.Uge 42 2003: Tatra KT8D5 ledvogn nr. 9008 ved stoppestedet Krejcárek.
Uge 42 2003: Ledvogn type KT8D5 nr. 9043 ved Krejcárek. Vognen er siden 2003 blevet ombygget til type KT8D5.RN2P med nr. 9093.Uge 42 2003: Tatra KT8D5 ledvogn nr. 9043 ved stoppestedet Krejcárek. Vognen er siden ombygget til KT8D5.RN2P nr. 9093.
Uge 42 2003: Tatra T3SUCS vogn nr. 7042 ved trafikknudepunktet Palmovka.Uge 42 2003: Tatra T3SUCS vogn nr. 7042 ved trafikknudepunktet Palmovka.
Uge 42 2003: Tatra KT8D5 ledvogn nr. 9010 ved trafikknudepunktet Palmovka. Vognen er siden ombygget til type KT8D5.RN2P nr. 9060.Uge 42 2003: Tatra KT8D5 ledvogn nr. 9010 ved trafikknudepunktet Palmovka. Vognen er siden ombygget til type KT8D5.RN2P nr. 9060.
Uge 42 2003: Tatra T3SU vogntog med nr. 7019 ved stoppestedet Vozovna Strašnice. Vognen er siden ombygget til T3R.PLF nr. 8255.Uge 42 2003: Tatra T3SU vogntog med nr. 7019 ved stoppestedet Vozovna Strašnice. Vognen er siden ombygget til T3R.PLF nr. 8255.
Uge 42 2003: Tatra KT8D5 ledvogn nr. 9047 på vej mellem Palmovka og Krejcárek. Vognen er siden ombygget til type KT8D5.RN2P nr. 9097.Uge 42 2003: Tatra KT8D5 ledvogn nr. 9047 på vej mellem Palmovka og Krejcárek. Vognen er siden ombygget til type KT8D5.RN2P nr. 9097.
Linjeføring fra 30.08.2007
  • Lehovec – Harfa – Nádraží Vysočany – Palmovka – Ohrada – Želivského – Strašnická – Nádraží Strašnice/Radošovická
April 2007: Tatra KT8D6 ledvogn KT8D5 nr. 9005 på Palmovka. Vognen er siden ombygget til KT8D5.RN2P nr. 9055.April 2007: Tatra KT8D6 ledvogn KT8D5 nr. 9005 på Palmovka. Vognen er siden ombygget til KT8D5.RN2P nr. 9055.
Linjeføring fra 22.05.2012
  • Linjen nedlægges
På strækningen mellem Želivského og Lehovec erstattes linjen af linje 16, som tidligere kørte til Spojovací.
Ny linje 19 fra 05.06.2021
  • Lehovec – Nádraží Vysočany – Palmovka – Krejcarek – Želivského – Strašnická – Koh-i-noor – Náměstí Bratří Synků – Pankrác metrostation.
Linjen oprettes for at skabe en direkte forbindelse mellem bydelene Lehovec, Palmovka, Žižkov, Strašnice og Vršovice. Samtidig tages den korte nybyggede strækning til en ny endestation ved Pankrác metrostation i brug. Denne har ikke vendesløjfe og linjen betjenes derfor med den dobbeltrettede vogntype KT8D5.RN2P.
Total Page Visits: 1141
Total Website Visits: 770943

Skriv en kommentar/besked (write a comment/message)

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.