Prag: Veteransporvogne

(Senest opdateret 11.02.2014).

 

Linje 91′ linjeføring ved starten af 2000
  • Vozovna Střešovice – Pražský hrad – Václavské náměstí – Výstaviště
(Linjen trafikeres på lørdage samt søn- og helligdage fra slutningen af marts til slutningen af oktober).
Prag91_2001-01Juli 2001: Ringhoffer motorvogn nr. 2110 fra 1928 på pladsen foran Střešovice remisen. Prag91_2001-02Juli 2001: Ringhoffer motorvogn nr. 2110 fra 1928 på vej ud fra Střešovice remisen. Prag91_2002-01Juli 2002: Ringhoffer motorvogn nr. 2110 fra 1928 med bivogn nr. 1562 fra 1946 på vej ud fra Střešovice remisen.
Prag91_2002-02Juli 2002: Ringhoffer motorvogn nr. 2110 fra 1928 med bivogn nr. 1562 fra 1946 på vej ud fra Střešovice remisen. Prag91_2002-03Juli 2002: Ringhoffer motorvogn nr. 2210 fra 1930 ved Pražský hrad. Prag91_2002-04Juli 2002: Ringhoffer bivogn nr. 1201 sammen med motorvogn nr. 2210, begge vogne fra 1930, ved Pražský hrad.
Prag91_2002-05Juli 2002: Ringhoffer motorvogn nr. 2210 med bivogn nr. 1201, begge vogne fra 1930, på vej ned ad gaden Chotkova. April 2007: Ringhoffer motorvogn nr. 240 fra 1908 på Malostranské náměstí. April 2007: Motorvogn nr. 349 fra 1915 på Karlovo náměstí. Vognen er ikke i drift.

 

Kørsel med lejede vogne
  • Vozovna Střešovice – Pražský hrad – Václavské náměstí – Výstaviště
(Interesserede kan hos DP Praha leje en vogn eller vogntog med vognstyrer og konduktører til kørsel rundt i byen. Det er et tilbud, som tilsyneladende bruges flittigt, for ofte ser man de køreklare museumsvogne på vej rundt i byen med sporvejsinteresserede eller feststemte selskaber, turister eller lokale).
Prag91_2002-06Juli 2002: Udflugtsvogntog med Ringhoffer bivogn nr. 628 fra 1909 i gaden Letenská. DPP2013-91_004423.10.2013: Udflugtsvogntog med Ringhoffer motorvogn nr. 351 fra 1915 på Malostranská. DPP2013-91_012023.10.2013: Ringhoffer motorvogn nr. 2272 i gaden Lazarská.

 

24.10.2013: Sporvejshistorisk Selskab i Prag
  • Vozovna Střešovice – Pražský hrad – Václavské náměstí – Výstaviště

Sporvejshistorisk Selskab arrangerede i forbindelse med foreningens sene efterårstur til Prag i 2013 en tre-timers rundtur med et tre-vognstog og en solomotorvogn. Tre-vognstoget bestod af motorvogn nr. 351 fra 1915 samt bivognene nr. 1202 fra 1930 og nr. 723 fra 1915. Alle tre vogne er bygget af Ringhoffer. Solomotorvognen var nr. 5002 fra 1951. Denne vogn er af typen T2 fra Tatra, som Ringhoffer kom til at hedde ved nationaliseringen af fabrikken efter 2. Verdenskrig.

Alle billeder herunder stammer fra dette arrangement.
DPP2013-MUS5002_018224.10.2013: Museumsvogn Tatra T2 nr. 5002 fra 1951 foran Střešovice remisen. DPP2013-MUS5002_018324.10.2013: Museumsvogn Tatra T2 nr. 5002 fra 1951 foran Střešovice remisen. DPP2013-MUS351_018424.10.2013: Tre-vognstoget med motorvogn nr. 351 fra 1915 foran Střešovice remisen.
DPP2013-MUS351_018624.10.2013: Interiøret af motorvogn nr. 351 fra 1915. DPP2013-MUS1202_018524.10.2013: De to bivogne i tre-vognstoget. Forrest nr. 1202 fra 1930 og bagest nr. 723 fra 1915. DPP2013-MUS1202_018724.10.2013: Interiøret af bivogn nr. 1202 fra 1930. Bemærk det lille bord, hvorfra konduktøren hele tiden sørgede for kolde tjekkiske øl til fri afbenyttelse.
DPP2013-MUS351_018824.10.2013: Tre-vognstoget gør fotostop i gaden Jelena ved stoppestedet Brusnice. DPP2013-MUS351_018924.10.2013: Personalet på vogntoget var selvsagt iført historiske uniformer. Her ses vognstyreren på nr. 351 i funktion. DPP2013-MUS723_019024.10.2013: Tre-vognstoget i sløjfen på den tidligere endestation i Hlubočepy.
DPP2013-MUS723_019324.10.2013: Ringhoffer bivogn nr. 723 fra 1915 i sløjfen på den tidligere endestation i Hlubočepy. DPP2013.MUS1202_019424.10.2013: Ringhoffer bivogn nr. 1202 fra 1930 i sløjfen på den tidligere endestation i Hlubočepy. DPP2013-MUS351_019524.10.2013: Ringhoffer motorvogn nr. 351 fra 1915 i sløjfen på den tidligere endestation i Hlubočepy.
DPP2013-MUS351_019924.10.2013: Prags byvåben i relief på motorvogn nr. 351 fra 1915. DPP2013-MUS5002_019824.10.2013: Tatra T2 motorvogn nr. 5002 med vognstyrer i sløjfen på den tidligere endestation i Hlubočepy. DPP2013-MUS351_020124.10.2013: Tre-vognstoget gør fotostop ved stoppestedet Přístaviště lidt før linje 3s endestation Nádraží Braník.
DPP2013-MUS2002_020924.10.2013: Tatra T2 nr. 5002 i sløjfen på endestationen Nádraží Braník. DPP2013-MUS5002_021024.10.2013: Interiøret af Tatra T2 nr. 5002 fra 1951. DPP2013-MUS5002_020824.10.2013: Prags byvåben malet på Tatra T2 nr. 5002 fra 1951.
DPP2013-MUS351_020624.10.2013: Tre-vognstoget med motorvogn nr. 351 i spidsen gør holdt i sløjfen på Nádraží Braník. DPP2013-MUS351_021424.10.2013: Tre-vognstog og T2 vognen holder fotostop på Libeňský most. DPP2013-MUS351_021924.10.2013: Tre-vognstoget i sløjfen i parken ved Výstaviště.
DPP2013-MUS351_022024.10.2013: Motorvogn nr. 351 ved siden af en moderniseret T3 vogn i parken ved Výstaviště. DPP2013-MUS351_022124.10.2013: Tre-vognstoget i sløjfen i parken ved Výstaviště. DPP2013-MUS5002_022224.10.2013: To generationer af Tatra vogne, til højre T2 nr. 5002 og til venstre moderniseret T3 vogn.
DPP2013-MUS723_022324.10.2013: Prags byvåben malet på bivogn nr. 723 fra 1915. DPP2013-MUS1202_022424.10.2013: Prags byvåben malet på bivogn nr. 1202 fra 1930. DPP2013-MUS723_022624.10.2013: Tre-vognstoget i sløjfen i parken ved Výstaviště.

DPP2013-MUS351_022924.10.2013: Tre-vognstoget tilbage i sløjfen foran Střešovice remisen.

 
 

Vær den første/næste til at kommentere denne side

Send en kommentar

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*