Torino: Linje 4

(Senest opdateret 11.08.2017)

 

Linjeføring 1995

  • Piazza Caio Mario – Corso Unione Sovjetica – Stazione Porta Nuova – Via XX Settembre – Via Giulio Cesare – Ospetale Astanteria Martini

Siden 1995 er linje 4 blevet opgraderet til Metropolitana Leggéra standard og forlænget lidt mod syd til Castello di Mirafiori ved Strada del Drosso og mod nord til Via delle Querce i Falchera. Forlængelsen til Falchera skete i 2006, og linje 4 nåede dermed op på en længde af ca. 18 km.

Sidst i juni 1988: Ledvogn nr. 2846 af serie 2800-1 svinger fra Corso Regina Margherita ind i Via XX Settembre. Vognen er bygget af Stanga og SEAC i 1958 på basis af to gamle bogievogne fra 1930rne og gennemgik en modernisering i 1979. Sidst i juni 1990: Ledvogn nr. 2800 i Via XX Settembre. Oprindelig havde vognen nr. 2837, og denne vogn ombyggedes i løbet af 1984-85 til en prototype med lavt gulv omkring de 4 døre, der alle var placerede mellem de to motorbogier i hver sin ende, og to højere beliggende gulvarealer over netop motorbogierne. Midterbogien var en helt ny type løbebogie, som blev konstrueret bl.a. af FIAT, der også byggede selve vognen samt leverede de nye vogne af serie 5000, som blev bygget efter nøjagtig samme principper som nr. 2800. 01-07-1988: Under et voldsomt sommertordenvejr ses her ledvogn nr. 2860 af serie 2800-2 i Via XX Settembre. Vognen er bygget i 1982 af SEAC på basis af to gamle bogievogne fra 1930rne.
Sidst i juni 1990: Prototype ledvogn nr. 2800 på Piazza Caio Mario, linje 4s sydlige endestation. Sidst i juni 1990: Prototypevogn nr. 2800 i Via Sacchi ved Stazione Porta Nuova. Sidst i juni 1990: Et kig ind i prototypevogn nr. 2800. Fra det lave gulv fører tre trin op til det høje gulv over motorbogien. Trappen, som går lige ud mellem de to niveauer blev betragtet som en alvorlig sikkerhedsrisiko, som der blev taget højde for ved bygningen af serie 5000 vognene, hvor trappen drejer ca. 45 grader, og gelænderet går ud foran trappen. Herved skulle risikoen for alvorlige falduheld være mindsket noget.
Sidst i juni 1990: Ledvogn nr. 2838 af serie 2800-1 på Piazza della Repubblica i Corso Giulio Cesar. Vognen er bygget i et samarbejde mellem bl.a. Stanga og SEAC i 1958 og blev senere moderniseret i 1979. 30.06.1995: Lavgulvsledvogn nr. 5022 af serie 5000 på Corso Unione Sovjetica lige ved endestationen Piazza Caio Mario. Vognen er bygget af FIAT Ferroviaria i slutningen af 1980erne. FIAT leverede i alt 54 af denne vogntype til ATM/TT i Torino. 30.06.1995: Lavgulvsledvogn nr. 5044 af serie 5000 i Corso Unione Sovjetica. Serie 5000 er bygget af FIAT Ferroviaria i et antal af 54 i slutningen af 1980erne og begyndelsen af 1990erne.
30.06.1995: Ledvogn nr. 5051 af serie 5000 på vej gennem Corso Unione Sovjetica, hvor sporene ligger i reserveret areal i den ene vejside. Vognen er bygget af FIAT Ferroviaria i slutningen af 1980erne. FIAT leverede i alt 54 af denne vogntype til ATM/TT i Torino. 30.06.1995: Ledvogn nr. 5032 af serie 5000 i Via Paolo Sacchi ved Stazione Porta Nouva. Vognen er bygget af FIAT Ferroviaria. 30.06.1995: Ledvogn nr. 5026 af serie 5000 i Via XX Settembre.
30.06.1995: Ledvogn nr. 5008 af serie 5000 i Via San Secondo lige efter at have krydset Via Vittorio Emanuele II i retning mod Piazza Caio Mario.

 

 

Vær den første/næste til at kommentere denne side

Send en kommentar

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*