Torino: Sporvognslinje 4

(Lettere redigeret 15.05.2020)
Linjeføring 1995
  • Piazza Caio Mario – Corso Unione Sovjetica – Stazione Porta Nuova – Via XX Settembre – Via Giulio Cesare – Ospetale Astanteria Martini
Siden 1995 er linje 4 blevet opgraderet til Metropolitana Leggéra standard og forlænget lidt mod syd til Castello di Mirafiori ved Strada del Drosso og mod nord til Via delle Querce i Falchera. Forlængelsen til Falchera skete i 2006, og linje 4 nåede dermed op på en længde af ca. 18 km.
Sidst i juni 1988: Serie 2800-1 ledvogn nr. 2846 svinger fra Corso Regina Margherita ind i Via XX Settembre. Vognen er bygget af Stanga og SEAC i 1958 på basis af to gamle bogievogne fra 1930’erne og gennemgik en modernisering i 1979. Sidst i juni 1990: Ledvogn nr. 2800 i Via XX Settembre. Oprindelig havde vognen nr. 2837, og denne vogn ombyggedes i løbet af 1984-85 til en prototype med lavt gulv omkring de 4 døre og to højere beliggende gulvarealer over motorbogierne. Midterbogien var en helt ny type løbebogie, som blev konstrueret bl.a. af FIAT, der også byggede selve vognen samt leverede de nye serie 5000 vogne, som blev bygget efter samme principper som nr. 2800. 01.07.1988: Under et voldsomt sommertordenvejr ses her serie 2800-2 ledvogn nr. 2860 i Via XX Settembre. Vognen er bygget i 1982 af SEAC på basis af to gamle bogievogne fra 1930’erne.
Sidst i juni 1990: Prototype ledvogn nr. 2800 på Piazza Caio Mario, linje 4’s sydlige endestation. Sidst i juni 1990: Prototypevogn nr. 2800 i Via Sacchi ved Stazione Porta Nuova. Sidst i juni 1990: Et kig ind i prototypevogn nr. 2800. Fra det lave gulv fører tre trin op til det høje gulv over motorbogien. Trappen, som går lige ud mellem de to niveauer blev betragtet som en alvorlig sikkerhedsrisiko, som der blev taget højde for ved bygningen af serie 5000 vognene, hvor trappen drejer ca. 45 grader, og gelænderet går ud foran trappen.
Sidst i juni 1990: Serie 2800-1 ledvogn nr. 2838 på Piazza della Repubblica i Corso Giulio Cesar. Vognen er bygget i et samarbejde mellem bl.a. Stanga og SEAC i 1958 og blev senere moderniseret i 1979. 30.06.1995: Serie 5000 lavgulvsledvogn nr. 5022 på Corso Unione Sovjetica lige ved endestationen Piazza Caio Mario. Vognen er bygget af FIAT Ferroviaria i slutningen af 1980’erne. FIAT leverede i alt 54 af denne vogntype til ATM/TT i Torino. 30.06.1995: Serie 5000 lavgulvsledvogn nr. 5044 i Corso Unione Sovjetica. Serie 5000 er bygget af FIAT Ferroviaria i et antal af 54 i slutningen af 1980’erne og begyndelsen af 1990erne.
30.06.1995: Serie 5000 lavgulvsledvogn nr. 5051 på vej gennem Corso Unione Sovjetica, hvor sporene ligger i reserveret areal i den ene vejside. Vognen er bygget af FIAT Ferroviaria i slutningen af 1980’erne. FIAT leverede i alt 54 af denne vogntype til ATM/TT i Torino. 30.06.1995: Serie 5000 lavgulvsledvogn nr. 5032 i Via Paolo Sacchi ved Stazione Porta Nouva. 30.06.1995: Serie 5000 lavgulvsledvogn nr. 5026 i Via XX Settembre.
30.06.1995: Serie 5000 lavgulvsledvogn nr. 5008 i Via San Secondo lige efter at have krydset Via Vittorio Emanuele II i retning mod Piazza Caio Mario.
Total Page Visits: 807
Total Website Visits: 537322

Skriv en kommentar/besked (write a comment/message)

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *