Torino: Linje 9

(Senest opdateret 13.08.2017)

 

Linjeføring 1995

  • Esposizioni – Corso Vittorio Emanuele II – Corso Tassoni – Corso Svizzera – Piazza Stampalia (Stadio dell’Alpi)

Linje 9 oprettedes i maj 1990 i forbindelse VM i fodbold, der blev afholdt i Italien. Linjen bragte mange fans til kampene på Stadio dell’Alpi.

Sidst i juni 1990: Ledvogn nr. 5012 af serie 5000 i Corso Toscana ved Largo Toscana. Sidst i juni 1990: Ledvogn nr. 5007 af serie 5000 på endestationen ved Stadio dell’Alpi. Sidst i juni 1990: Et interiørbillede fra en serie 5000 ledvogn. Trappen mellem de to nivauer er konstrueret, så den minimerer risikoen for uheld.
Sidst i juni 1990: Ledvogn nr. 7014 af serie 7000 i Corso Svizzera ved stoppestedet Piero della Francesca på vej mod Stadio dell’Alpi. Vognen er bygget i midten af 1980erne i et samarbejde mellem FIAT Ferroviaria og AEG. Sidst i juni 1990: Ledvogn nr. 7012 af serie 7000 på linje 9 i Via Tassoni. Vognen er bygget i midten af 1980erne i et samarbejde mellem FIAT Ferroviaria og AEG. Sidst i juni 1990: Ledvogn nr. 5012 af serie 5000 i Via Tassoni.
30.06.1995: Ledvogn nr. 7043 af serie 7000 på endestationen Torino Esposizioni. Vognen, der er bygget i et samarbejde mellem FIAT Ferroviaria og Ansaldo, blev leveret til ATM/TT (eller GTT som betegnelsen er i dag) i 1987. 30.06.1995: Ledvogn nr. 7047 af serie 7000 i Via Vittorio Emanuele II. Vognen er bygget af FIAT Ferroviaria og Ansaldo og kom i drift i 1987. 30.06.1995: Ledvogn nr. 7025 af serie 7000 på vej rundt om rundkørslen i krydset mellem Corso Vittorio Emanuele II og Corso Galileo Ferraris. Vognen er bygget midt i 1980erne i et samarbejde mellem FIAT Ferroviaria og AEG, som har leveret den elektroniske udrustning.

 
 

Vær den første/næste til at kommentere denne side

Send en kommentar

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*