Torino: Linje 9

(Senest opdateret 13.08.2017)

 

Linjeføring 1995

  • Esposizioni – Corso Vittorio Emanuele II – Corso Tassoni – Corso Svizzera – Piazza Stampalia (Stadio dell’Alpi)

Linje 9 oprettedes i maj 1990 i forbindelse VM i fodbold, der blev afholdt i Italien. Linjen bragte mange fans til kampene på Stadio dell’Alpi.

Sidst i juni 1990: Ledvogn nr. 5012 af serie 5000 i Corso Toscana ved Largo Toscana. Sidst i juni 1990: Ledvogn nr. 5007 af serie 5000 på endestationen ved Stadio dell’Alpi. Sidst i juni 1990: Et interiørbillede fra en serie 5000 ledvogn. Trappen mellem de to nivauer er konstrueret, så den minimerer risikoen for uheld.
Sidst i juni 1990: Ledvogn nr. 7014 af serie 7000 i Corso Svizzera ved stoppestedet Piero della Francesca på vej mod Stadio dell’Alpi. Vognen er bygget i midten af 1980erne i et samarbejde mellem FIAT Ferroviaria og AEG. Sidst i juni 1990: Ledvogn nr. 7012 af serie 7000 på linje 9 i Via Tassoni. Vognen er bygget i midten af 1980erne i et samarbejde mellem FIAT Ferroviaria og AEG. Sidst i juni 1990: Ledvogn nr. 5012 af serie 5000 i Via Tassoni.
30.06.1995: Ledvogn nr. 7043 af serie 7000 på endestationen Torino Esposizioni. Vognen, der er bygget i et samarbejde mellem FIAT Ferroviaria og Ansaldo, blev leveret til ATM/TT (eller GTT som betegnelsen er i dag) i 1987. 30.06.1995: Ledvogn nr. 7047 af serie 7000 i Via Vittorio Emanuele II. Vognen er bygget af FIAT Ferroviaria og Ansaldo og kom i drift i 1987. 30.06.1995: Ledvogn nr. 7025 af serie 7000 på vej rundt om rundkørslen i krydset mellem Corso Vittorio Emanuele II og Corso Galileo Ferraris. Vognen er bygget midt i 1980erne i et samarbejde mellem FIAT Ferroviaria og AEG, som har leveret den elektroniske udrustning.

 
 

Du er meget velkommen til at kommentere denne side

Send en kommentar

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*