|
||
03.02.1918Linje K påbegynder driften mellem Van Ness Avenue/Market Street ad Market Street til Castro, derfra igennem den på dette tidspunkt nyåbnede 3,65 km lange Twin Peaks Tunnel til West Portal Avenue med endestation på St. Francis Circle. 01.06.1918Linje K forlænges fra Van Ness Avenue ad Market Street til sløjfen ved færgeterminalen. 01.01.1941Endestationen i den nordlige ende af Market Street ændres fra sløjfen ved færgeterminalen til East Bay Terminal. 18.05.1952Linje K forlænges fra St. Francis Circle til en ny endestation på Ocean Avenue ved Phelan Avenue. 23.04.1979I forbindelse med indsættelsen af de nye Boeing Vertol ledvogne etableres shuttle drift på linje K mellem West Portal Station og Balboa Park. 17.12.1980Linje K trafikeres på hverdage udelukkende af Boeing Vertol vogne på hele strækningen mellem Embarcadero og Balboa park. Lørdage og søn- og helligdage er det PCC vognene, der betjener linjen. 20.09.1982Linje K overgår helt til metro drift, og PCC vognene udgår helt af driften. 30.06.2007På grund af trængselsproblemer i Market Street Subway samkøres linje K og T som én linje. Når vognene på linje K fra Balboa Park kommer til West Portal Station, skifter de linjeskilt til T og fortsætter videre gennem tunnellen til Embarcadero og derfra videre til Sunnydale Avenue. Når vognene på linje T fra Sunnydale kommer til Embarcadero, skifter de linjeskilt til K og fortsætter videre til Balboa Park. 07.01.2023Efter forlængelsen af linje T til Chinatown ophører samdriften mellem linje K og linje T. |
Søg emner:
Kategorier
-
Seneste indlæg
- Mallorca: Sporvej? Nej – Elbusser? Ja 17. oktober 2023
- Torino: Nye Hitachi sporvogne 13. september 2023
- Berlin: M10 kører nu til Moabit 12. september 2023
- Folkemødet 2023 2. juli 2023
- Prag: Ny sporvejsstrækning taget i brug 1. juni 2023
- Lidt nyt fra Berlin 20. maj 2023
- Mallorca: Kommer sporvejen nu? 13. november 2022
- Brianza-linjerne indstillet 27. oktober 2022
- Nyt fra Mallorca 23. oktober 2022
- Rostocks nye sporvogn hedder TINA 3. juli 2022
- Folkemødet 2022 27. juni 2022
- BAT – økonomi, elbusser og køretid 4. december 2021
- Tramspotting i Berlin 14. november 2021
- Ny sporvejsstrækning i Berlin 1. november 2021
- BAT – lokalruter i udbud 10. oktober 2021
- BAT skal selv køre flere ruter 6. september 2021
- BAT får elbusser 26. februar 2021
- BVG: Farvel til Tatra 8. februar 2021
- RSAG skal have nye sporvogne 7. februar 2021
- BVG: Linje M17 bliver forlænget 7. februar 2021
Arkiv over indlæg
Seneste kommentarer
- Carl-Otto Toudal til Nyt fra Mallorca
- Brianza-linjerne indstillet | Carl-Ottos Trafikside til Milano: Brianza linjerne
- Carl-Otto Toudal til Rom: Skal man le eller græde?
- Ronni Svensson til Aakirkeby Turist- og Selskabskørsel
- ronni svensson til Folkemødet 2016