(Lettere redigeret 19.06.2020)
Kronologi | ||
03.02.1918
Linje K påbegynder driften mellem Van Ness Avenue/Market Street ad Market Street til Castro, derfra igennem den på dette tidspunkt nyåbnede 3,65 km lange Twin Peaks Tunnel til West Portal Avenue med endestation på St. Francis Circle.
01.06.1918
Linje K forlænges fra Van Ness Avenue ad Market Street til sløjfen ved færgeterminalen.
01.01.1941
Endestationen i den nordlige ende af Market Street ændres fra sløjfen ved færgeterminalen til East Bay Terminal.
18.05.1952
Linje K forlænges fra St. Francis Circle til en ny endestation på Ocean Avenue ved Phelan Avenue.
23.04.1979
I forbindelse med indsættelsen af de nye Boeing Vertol ledvogne etableres shuttle drift på linje K mellem West Portal Station og Balboa Park.
17.12.1980
Linje K trafikeres på hverdage udelukkende af Boeing Vertol vogne på hele strækningen mellem Embarcadero og Balboa park. Lørdage og søn- og helligdage er det PCC vognene, der betjener linjen.
20.09.1982
Linje K overgår helt til metro drift, og PCC vognene udgår helt af driften.
30.06.2007
På grund af trængselsproblemer i Market Street Subway samkøres linje K og T som én linje. Når vognene på linje K fra Balboa Park kommer til West Portal Station, skifter de linjeskilt til T og fortsætter videre gennem tunnellen til Embarcadero og derfra videre til Sunnydale Avenue. Når vognene på linje T fra Sunnydale kommer til Embarcadero, skifter de linjeskilt til K og fortsætter videre til Balboa Park.
|
Total Page Visits: 1236
Total Website Visits: 822780