 20.08.2009: Bustræf på Remisevej i Rønne. Fra venstre mod højre ses: Ex Jørn Juuls Busser nr. 407, BAT nr. 711, to tidligere Iversen busser (nr. 7602 og 7631) og endelig to busser fra Østbornholms Lokaltrafik, “Hanne” (den blå) og i vaskeanlægget “Fina”.
|
 26.08.2009: Volvo B10M bus nr. 360 fra Århus Sporveje er netop ankommet til Bornholm og holder her foran garagen på Remisevej i Rønne.
|
 28.08.2009: Volvo B10M bus fra Århus Sporveje med internt nr. 356 er her få dage efter bussens ankomst til Bornholm blevet omnummereret til BAT nr. 713. Bussen holder her på parkeringspladsen på Remisevej ved BAT’s garageanlæg i Rønne.
|
 07.09.2009: BAT bus nr. 715 (ex Århus Sporveje nr. 362) holder her foran garagen på Remisevej i Rønne.
|
 07.09.2009: BAT bus nr. 712 (ex Åthus Sporveje nr. 351) foran garagen på Remisevej i Rønne.
|
 18.09.2009: Århus Sporveje eller rettere Midttrafik nr. 368 afventer klargøring til BAT bus nr. 726 på Remisevej ved garageanlægget i Rønne.
|
 18.09.2009: Pladsen foran garagen på Remisevej i Rønne er efterhånden helt domineret af gule busser. Fra venstre ses BAT nr. 719 (ex ÅS nr. 363), ÅS nr. 368, ÅS nr. 366, BAT nr. 721 (ex ÅS nr. 359) og BAT nr. 718 (ex ÅS nr. 364).
|
 21.09.2009: En enkelt rød Iversen bus kiler sig ind mellem alle de gule Århus busser på den første dag, hvor BAT kørte de regionale linjer uden hjælp fra de private vognmænd. Busterminalen på Rønne Havn kl. 14.05.
|
 29.09.2009: De tidligere Iversen busser nr. 7602 og 7603 på Remisevej i Rønne på deres sidste dag på Bornholm, hvor de ellers havde været siden 1999.
|
 29.09.2009: Den tidligere Iversen bus nr. 7631 blev anskaffet af Connex i 2003, men står her på Remisevej i Rønne og afventer færgeturen til Køge ved midnatstid. Herefter var det slut med røde busser i BAT’s eget regi (bortset fra nr. 708 en kort overgang i 2014).
|
 30.09.2009: Den første dag, hvor BAT udelukkende havde de gule ÅS eller Midttrafik busser til rådighed. Garagen på Remisevej i Rønne.
|
 30.09.2009: Den første dag, hvor BAT udelukkende havde de gule ÅS eller Midttrafik busser til rådighed. Remisevej i Rønne.
|
05.02.2010: Stoppestedet Travbanen i Almindingen. Det var vist meget godt, at dette stoppested ikke var det mest brugte i vintertiden. |
05.02.2010: Stoppestedet Travbanen i Almindingen. BAT havde da heldigvis sørget for, at man kunne studere køreplanen. |
05.02.2010: Stoppestedet i Knudsker. Ganske vist var der skaffet plads til ophold i læskuret, men ville man studere køreplanen nærmere, skulle man nok regne med at få sne i skoene og våde sokker. |
 10.02.2010: BAT bus nr. 721 på Remisevej i Rønne. Nok var den brugt allerede ved leveringen i eftersommeren 2009, men den hårde trafik i januar og februars snemasser gjorde ikke ligefrem slitagen mindre.
|
 10.02.2010: Mén på BAT bus nr. 721 efter januar og februars snemasser.
|
 11.06.2010: På Bornholm har der været tradition for, at passagererne kan medtage deres cykler i bussen. Derfor fik alle ÅS busserne i løbet af foråret 2010 påmonteret bagagebærer.
|
 11.06.2010: Nogle af ÅS busserne med de nymonterede bagagebærere. Som det måske fremgår af billedet, er de ikke alle af samme model.
|
 09.08.2010 Stoppestedet på Østermarie Torv nedlægges og flyttes ud til vejen.
|
 09.08.2010: Stoppestedsstanderen ved det nye stoppested ved Østermarie Brugs. Stoppestedet betjener de regionale linjer 1, 3 og 9 samt lokalruterne omkring Østerlars og Østermarie.
|
 19.08.2010: BAT bus nr. 720 på Rønne Havn. Bussen var den anden af Asemotas kunstbusser. Bussen blev præsenteret for offentligheden på Bornholms Kunstmuseum 16.08.2010 og var i ordinær drift fra dagen efter.
|
 19.08.2010: BAT bus nr. 720 på Finlandsvej ved Rønne Havn.
|
 07.09.2010: Gudhjem Øvre Busstation ligger ved Helligdomsvej oven for Gudhjem by. Efter linjereformen 09.08.2010 er Gudhjem Øvre stoppestedet for de regionale linjer i Gudhjem.
|
 07.09.2010 havde BAT lånt en 15 m. lang lavgulvsbus fra Københavns Lufthavn. Bussen blev prøvekørt på hele linjenettet for at vurdere muligheden for at indsætte busser af denne type på Bornholm. På billedet holder bussen sammen med BAT’s standardbusser foran garagen på Remisevej i Rønne.
|
 07.09.2010: Den 15 m. lange lavgulvsbus fra Københavns Lufthavn efter afslutning af prøvekørslerne på Bornholm. Efter forlydenderne var kørslen overalt på øen en succes.
|
 18.10.2010: Den sidste af Sonny Asemotas kunstbusser, “Helleristningsbussen”, BAT bus nr. 723, blev præsenteret for offentligheden i slutningen af september.
|
 18.10.2010: På grund af forurening under bygningen påbegyndtes nedrivning af vaskehallen på garageanlægget på Remisevej.
|
 18.10.2010: På grund af foruering under bygningen påbegyndtes nedrivning af vaskehallen på garageanlægget på Remisevej.
|
 26.10.2010: Oprydning efter vaskehallens nedrivning.
|
 26.10.2010: Oprydning efter nedrivningen af vaskehallen, som ikke blev genopført, men erstattet af en mobil vaskemaskine, dog først i marts 2011.
|
 11.11.2010: Efter nedrivningen af vaskehallen blev BAT’s busser ikke vasket i en lang periode. Busserne kørte derfor meget snavsede rundt, og det kunne være svært at få øje på motiverne på kunstbusserne.
|
 26.11.2010: “Kattebussen” på pladsen, hvor den nedrevne vaskehal lå. Området er siden blevet brugt som opstillingsplads til busserne.
|
|
 03.02.2011: Det kunne være lidt problematisk, når kunstbussernes plader blev ødelagt og skulle erstattes af nye reservedele!
|
 14.02.2011: Efter en lang vinter uden vaskehal var BAT’s busser i februar blevet godt snavsede udvendigt.
|
 14.02.2011: Dette interimistiske personalelokale på Rønne Havn førte til, at BAT blev meldt til Arbejdstilsynet af chaufførernes organisation 3F.
|
 12.07.2013: I sommeren 2013 etableredes forsøgsvis buskørsel til Boderne, hvor der indrettedes en stoppested/vendeplads lige før indkørslen til bebyggelsen.
|
 02.082013: Egeby er en lille samling huse ved landevejen mellem Aakirkeby og Nexø. Her ses “byens” to stoppesteder.
|
 02.08.2013: Stoppestedet i Arnager. Her må busserne bakke for at kunne returnere ad Arnagervej til Søndre Landevej.
|
|
 05.09.2014: Stoppestedet i Boderne havde i 2014 vist på privat initiativ fået forbedrede venteforhold for passagererne (sammenlign med billedet ovenover til venstre).
|
|