(Lettere redigeret 09.02.2021)
Endestationen ved Stazione Milano Centrale har varieret mellem Via Torriani (07.12.1981 – 14.12.1994) og Piazza IV Novembre.
Kortet viser sporvejsnettet 1990.
|
||
Ved linjeomlægningen i 2003 forlænges linje 5 fra Stazione Milano Centrale ad linje 4s hidtidige rute til Ospetale Maggiore og derfra videre til Niguarda (Parco Nord).
Kortet viser sporvejsnettet 2005.
I myldretiden var der tidligere indsat en række ekstravogne på linje 4 mellem Piazzale Lagosta og Ospetale Maggiore. Disse vogne havde betegnelsen 4/. Efter 08.12.2003 betegnedes de nu 5/.
|
10.02.2013 åbnedes første del af Milanos første fuldautomatiske metrostrækning, M5 (Bignami – Stadio San Siro), mellem Bignami og Zara. Godt en måned senere skete der er tilpasning af overfladenettet, som betød ændringer på både buslinjerne og på sporvognslinje 5 og 31.
Kortet viser sporvejsnettet 2017.
|
Basis for kortmaterialet:
- 1990, 2005:
Di Arbalete – openstreetmap.org, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=45619157. - 2017:
Kort i https://de.wikipedia.org/wiki/Straßenbahn_Mailand#/media/File:Milano_-_mappa_rete_tranviaria.svg.
Total Page Visits: 1185
Total Website Visits: 865673