Milano: Linje 5

(Lettere redigeret 09.02.2021)
Linjeføring indtil 08.12.2003
  • Stazione Milano Centrale – Viale Tunesia – Piazza M. Adelaide – Via B. Angelico – Ortica (Via Milesi)
Endestationen ved Stazione Milano Centrale har varieret mellem Via Torriani (07.12.1981 – 14.12.1994) og Piazza IV Novembre.
Kortet viser sporvejsnettet 1990.
Juli 1986: Bogievogn af Peter Witt typen, serie 1500, nr. 1958 i Via Napo Torriani ved Stazione Milano Centrale.Juli 1986: Bogievogn af Peter Witt typen, serie 1500, nr. 1958 i Via Napo Torriani ved Stazione Milano Centrale.
Juni 1988: Bogievogn af Peter Witt typen, serie 1500, nr. 1672 på endestationen i Via Alessandro Milesi i Ortica.Juni 1988: Bogievogn af Peter Witt typen, serie 1500, nr. 1672 på endestationen i Via Alessandro Milesi i Ortica.
Juni 1988: Bogievogn af Peter Witt typen, serie 1500, nr. 1672 i Corso Settembrini.Juni 1988: Bogievogn af Peter Witt typen, serie 1500, nr. 1672 i Corso Settembrini.
06.07.1995: Bogievogn af Peter Witt typen, serie 1500, nr. 1913 på Piazza Duca d'Aosta ved Stazione Milano Centrale.06.07.1995: Bogievogn af Peter Witt typen, serie 1500, nr. 1913 på Piazza Duca d’Aosta ved Stazione Milano Centrale.
06.07.1995: Bogievogn af Peter Witt typen, serie 1500, nr. 1870 på endestationen ved Stazione Milano Centrale.06.07.1995: Bogievogn af Peter Witt typen, serie 1500, nr. 1870 på endestationen ved Stazione Milano Centrale.
06.07.1995: Bogievogn af Peter Witt typen, serie 1500, nr. 1773 på endestationen ved Stazione Milano Centrale.06.07.1995: Bogievogn af Peter Witt typen, serie 1500, nr. 1773 på endestationen ved Stazione Milano Centrale.
Linjeføring fra 08.12.2003
  • Parco Nord (Via Aldo Moro) – Via Ornato – Ospetale Maggiore – Viale Cà Granda – Viale Zara – Via Lunigiana – Stazione Milano Centrale – Viale Tunesia – Piazza M. Adelaide – Via B. Angelico – Ortica (Via Milesi)
Ved linjeomlægningen i 2003 forlænges linje 5 fra Stazione Milano Centrale ad linje 4s hidtidige rute til Ospetale Maggiore og derfra videre til Niguarda (Parco Nord).
Kortet viser sporvejsnettet 2005.
I myldretiden var der tidligere indsat en række ekstravogne på linje 4 mellem Piazzale Lagosta og Ospetale Maggiore. Disse vogne havde betegnelsen 4/. Efter 08.12.2003 betegnedes de nu 5/.
Linjeføring fra 16.03.2013
  • Ospetale Maggiore – Viale Cà Granda – Viale Zara – Via Lunigiana – Stazione Milano Centrale – Viale Tunesia – Piazza M. Adelaide – Via B. Angelico – Ortica (Via Milesi)
10.02.2013 åbnedes første del af Milanos første fuldautomatiske metrostrækning, M5 (Bignami – Stadio San Siro), mellem Bignami og Zara. Godt en måned senere skete der er tilpasning af overfladenettet, som betød ændringer på både buslinjerne og på sporvognslinje 5 og 31.
Kortet viser sporvejsnettet 2017.
Basis for kortmaterialet:
  • 1990, 2005:
    Di Arbalete – openstreetmap.org, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=45619157.
  • 2017:
    Kort i https://de.wikipedia.org/wiki/Straßenbahn_Mailand#/media/File:Milano_-_mappa_rete_tranviaria.svg.
Total Page Visits: 1185
Total Website Visits: 865673

Skriv en kommentar/besked (write a comment/message)

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *