Milano: Linje 12

(Lettere redigeret 13.04.2020)
Linjeføring indtil midten af 1990’erne
  • Via Console Marcello/Piazza Castelli – Via Mac Mahon – Cimitero Monumentale – Piazza Cordusio (Piazza del Duomo) – Corso di Porta Vittoria – Corso XXII Marzo – Viale Corsica – Via Mecenate – Viale Ungheria
02.07.1985: 8-akslet ledvogn af serie 4800 (Jumbotram) nr. 4830 i Via Legnano ved Largo Antonio Greppi.02.07.1985: 8-akslet ledvogn af serie 4800 (Jumbotram) nr. 4830 i Via Legnano ved Largo Antonio Greppi.
Juli 1986: 8-akslet ledvogn af serie 4800 (Jumbotram) nr. 4806 på Piazza 5. Giornate.Juli 1986: 8-akslet ledvogn af serie 4800 (Jumbotram) nr. 4806 på Piazza 5. Giornate.
Juli 1986: 8-akslet ledvogn af serie 4800 (Jumbotram) nr. 4820 i Via Orefici ved Piazza del Duomo.Juli 1986: 8-akslet ledvogn af serie 4800 (Jumbotram) nr. 4820 i Via Orefici ved Piazza del Duomo.
Juni 1988: 8-akslet ledvogn af serie 4800 (Jumbotram) nr. 4841 i Via Luigi Nono ved Cimitero Monumentale.Juni 1988: 8-akslet ledvogn af serie 4800 (Jumbotram) nr. 4841 i Via Luigi Nono ved Cimitero Monumentale.
Juni 1988: 8-akslet ledvogn af serie 4800 (Jumbotram) nr. 4818 i Via Bramante ved Cimitero Monumentale.Juni 1988: 8-akslet ledvogn af serie 4800 (Jumbotram) nr. 4818 i Via Bramante ved Cimitero Monumentale.
Juni 1988: 8-akslet ledvogn af serie 4800 (Jumbotram) nr. 4824 i Via Bramante ved Cimitero Monumentale.Juni 1988: 8-akslet ledvogn af serie 4800 (Jumbotram) nr. 4824 i Via Bramante ved Cimitero Monumentale.
Juni 1988: 8-akslet ledvogn af serie 4800 (Jumbotram) nr. 4837 i Via Luigi Nono ved Cimitero Monumentale.Juni 1988: 8-akslet ledvogn af serie 4800 (Jumbotram) nr. 4837 i Via Luigi Nono ved Cimitero Monumentale.
Juni 1988: 8-akslet ledvogn af serie 4800 (Jumbotram) nr. 4837 i Via Bramante ved Cimitero Monumentale.Juni 1988: 8-akslet ledvogn af serie 4800 (Jumbotram) nr. 4837 i Via Bramante ved Cimitero Monumentale.
Juni 1990: 8-akslet ledvogn af serie 4800 (Jumbotram) nr. 4817 i Via Mazzini tæt på Piazza del Duomo.Juni 1990: 8-akslet ledvogn af serie 4800 (Jumbotram) nr. 4817 i Via Mazzini tæt på Piazza del Duomo.
Juni 1990: 8-akslet ledvogn af serie 4800 (Jumbotram) nr. 4840 i Via Albricci tæt på centrum.Juni 1990: 8-akslet ledvogn af serie 4800 (Jumbotram) nr. 4840 i Via Albricci tæt på centrum.
29.06.1993: 8-akslet ledvogn af serie 4800 (Jumbotram) nr. 4821 i Via Albrcci tæt på Milanos centrum og Piazza del Duomo.29.06.1993: 8-akslet ledvogn af serie 4800 (Jumbotram) nr. 4821 i Via Albrcci tæt på Milanos centrum og Piazza del Duomo.
11.07.1994: 8-akslet ledvogn af serie 4900 (Jumbotram) nr. 4946 på Piazza Castelli.11.07.1994: 8-akslet ledvogn af serie 4900 (Jumbotram) nr. 4946 på Piazza Castelli.
11.07.1994: 8-akslet ledvogn af serie 4800 (Jumbotram) på vej rundt i venndesløjfen i Via Console Marcello.11.07.1994: 8-akslet ledvogn af serie 4800 (Jumbotram) på vej rundt i venndesløjfen i Via Console Marcello.
11.07.1994: Interiøret i en 8-akslet ledvogn af serie 4800 (Jumbotram). Typisk for traditionen i Italien er der jo rigeligt med ståpladser i den store vogn.11.07.1994: Interiøret i en 8-akslet ledvogn af serie 4800 (Jumbotram). Typisk for traditionen i Italien er der jo rigeligt med ståpladser i den store vogn.
11.07.1994: 8-akslet ledvogn af serie 4800 (Jumbotram) nr. 4818 i vendesløjfen i Via Console Marcello. Stoppestedet her blev kun brugt ved udstigning, mens indstigningen i retning tilbage mod centrum foregik på Piazza Castelli.11.07.1994: 8-akslet ledvogn af serie 4800 (Jumbotram) nr. 4818 i vendesløjfen i Via Console Marcello. Stoppestedet her blev kun brugt ved udstigning, mens indstigningen i retning tilbage mod centrum foregik på Piazza Castelli.
11.07.1994: 8-akslet ledvogn af serie 4800 (Jumbotram) nr. 4818 i Via Console Marcello ved Piazza Castelli, som var liniens egentlige endestation. Vendesløjfen lå lidt længere fremme ved de lyse huse i baggrunden, mens brugtes kun til afsætning af passagerer.11.07.1994: 8-akslet ledvogn af serie 4800 (Jumbotram) nr. 4818 i Via Console Marcello ved Piazza Castelli, som var liniens egentlige endestation. Vendesløjfen lå lidt længere fremme ved de lyse huse i baggrunden, mens brugtes kun til afsætning af passagerer.
11.07.1994: 8-akslet ledvogn af serie 4900 (Jumbotram) nr. 4934 på Piazza 5. Giornate.11.07.1994: 8-akslet ledvogn af serie 4900 (Jumbotram) nr. 4934 på Piazza 5. Giornate.
11.07.1994: Interiøret i 4900-serien, som rummer flere siddepladser, end det var normalt for offentlige transportmidler i Italien, da de kom frem i slutningen af 1970’erne.11.07.1994: Interiøret i 4900-serien, som rummer flere siddepladser, end det var normalt for offentlige transportmidler i Italien, da de kom frem i slutningen af 1970’erne.
Linjeføring siden midten af 1990’erne
  • Roserio (Ospedale Sacco) – Via Console Marcello – Via Mac Mahon – Cimitero Monumentale – Piazza Cordusio (Piazza del Duomo) – Corso di Porta Vittoria – Viale Umbria – Viale Molise
Kortet viser sporvejsnettet 2003.
Basis for kortmaterialet:
  • 2003:
    Kort i Blickpunkt Straßenbahn nr. 1-2004, side 136.
Total Page Visits: 1356
Total Website Visits: 865795

Skriv en kommentar/besked (write a comment/message)

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *