Milano: Linje 14

(Lettere redigeret 13.04.2020)
Linjeføring indtil juni 1996
  • Cimitero Maggiore – Piazza Firenze – Via Cenisio – Cimitero Monumentale – Via Bramante – Via Legnano – Foro Buonaparte – Piazza Cairoli – Piazza Castello
02.07.1985: Bogievogn af Peter Witt typen, serie 1500, nr. 1951 på endestationen på Piazza Castello i Milanos centrum.02.07.1985: Bogievogn af Peter Witt typen, serie 1500, nr. 1951 på endestationen på Piazza Castello i Milanos centrum.
02.07.1985: Bogievogn af Peter Witt typen, serie 1500, nr. 1699 i Via Quintino Sella umiddelbart før endestationen på Piazza Castello.02.07.1985: Bogievogn af Peter Witt typen, serie 1500, nr. 1699 i Via Quintino Sella umiddelbart før endestationen på Piazza Castello.
02.07.1985: Bogievogn af Peter Witt typen, serie 1500, nr. 1631 på Largo Cairoli.02.07.1985: Bogievogn af Peter Witt typen, serie 1500, nr. 1631 på Largo Cairoli.
Juni 1988: Bogievogn af Peter Witt typen, serie 1500, nr. 1659 i Via Bramante ved den ene af de to store kirkegårde, som linje 14 kører forbi, Cimitero Monumentale.Juni 1988: Bogievogn af Peter Witt typen, serie 1500, nr. 1659 i Via Bramante ved den ene af de to store kirkegårde, som linje 14 kører forbi, Cimitero Monumentale.
Juni 1988: Bogievogn af Peter Witt typen, serie 1500, nr. 1826 i Via Bramante ved Cimitero Monumentale.Juni 1988: Bogievogn af Peter Witt typen, serie 1500, nr. 1826 i Via Bramante ved Cimitero Monumentale.
11.07.1994: Bogievogn af Peter Witt typen, serie 1500, nr. 1897 i Via Cenisio.11.07.1994: Bogievogn af Peter Witt typen, serie 1500, nr. 1897 i Via Cenisio.
11.07.1994: Bogievogn af Peter Witt typen, serie 1500, nr. 1699 i Via Cenisio.11.07.1994: Bogievogn af Peter Witt typen, serie 1500, nr. 1699 i Via Cenisio.
11.07.1994: Bogievogn af Peter Witt typen, serie 1500, nr. 1926 på linje 14s endestation ved Milanos store kirkegård, Cimitero Maggiore.11.07.1994: Bogievogn af Peter Witt typen, serie 1500, nr. 1926 på linje 14s endestation ved Milanos store kirkegård, Cimitero Maggiore.
11.07.1994: 8-akslet ledvogn af serie 4800 (Jumbotram) nr. 4836 på endestationen ved Cimitero Maggiore. Bemærk turistreklamen for Danmark.11.07.1994: 8-akslet ledvogn af serie 4800 (Jumbotram) nr. 4836 på endestationen ved Cimitero Maggiore. Bemærk turistreklamen for Danmark.
11.07.1994: 8-akslet ledvogn af serie 4800 (Jumbotram) nr. 4836 på endestationen ved Cimitero Maggiore.11.07.1994: 8-akslet ledvogn af serie 4800 (Jumbotram) nr. 4836 på endestationen ved Cimitero Maggiore.
11.07.1994: 8-akslet ledvogn af serie 4800 (Jumbotram) nr. 4804 på Piazza Firenze.11.07.1994: 8-akslet ledvogn af serie 4800 (Jumbotram) nr. 4804 på Piazza Firenze.
11.07.1994: Interiør af Peter Witt vogn. Langsæderne af træ, de få siddepladser og den rigelige med plads til stående passagerer leder nok ikke tanken hen på et moderne offentligt transportmiddel, og Peter Witt typen har da nu også betjent Milanos befolkning siden 1928-30 - ganske imponerende.11.07.1994: Interiør af Peter Witt vogn. Langsæderne af træ, de få siddepladser og den rigelige med plads til stående passagerer leder nok ikke tanken hen på et moderne offentligt transportmiddel, og Peter Witt typen har da nu også betjent Milanos befolkning siden 1928-30 – ganske imponerende.
Linjeføring fra juni 1996
  • Cimitero Maggiore – Piazza Firenze – Via Cenisio – Cimitero Monumentale – Via Bramante – Via Legnano – Foro Buonaparte – Piazza Cairoli – Piazza del Duomo – Corso Porta Genova – Via Solari – Piazza Tirana – Lorenteggio
I juni 1996 blev linje 8 og 14 slået sammen til én linje med linjenummer 14.
Kortet viser sporvejsnettet 2003.
Basis for kortmaterialet:
  • 2003:
    Kort i Blickpunkt Straßenbahn nr. 1-2004, side 136.
Total Page Visits: 1280
Total Website Visits: 865666

Skriv en kommentar/besked (write a comment/message)

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *