Sa Pobla
|
I forbindelse med ombygningen til meterspor og genoptagelse af driften mellem Enllaç og Sa Pobla i slutningen af 2000 opførtes en ny endestation i sidstnævnte. Togene kørte nu ikke som før til Sa Poblas centrum, men kun lige ind over bygrænsen i byens sydøstlige udkant til en meget enkel station ved Carretera de Muro. Denne placering holdt frem til 30.03.2015, hvor banen afkortedes med ca. 200 meter, og endestationen blev flyttet lige uden for bygrænsen. Den lige så simple station ligger nu ved Ringvejen omkring byen ved krydset Rotonda de sa Sínia. Den nu nedlagte station ligger der stadigvæk med perron og adgangssluser, men sporet mellem de to stationer er fjernet og lavet til fodgængerareal.
|
30.09.2013: CAF 61 dieselmotortog på den nu nedlagte endestation i Sa Pobla.
|
30.09.2013: CAF 61 dieselmotortog på den nu nedlagte endestation i Sa Pobla.
|
30.09.2013: CAF 61 dieselmotortog på den nu nedlagte endestation i Sa Pobla.
|
30.09.2013: CAF 61 dieselmotortog forlader den tidligere endestation i Sa Pobla.
|
30.09.2013: Ligesom flere andre stationer var også Sa Pobla i efteråret 2013 under ombygning til selvbetjening med adgangssluser.
|
30.09.2013: Indgangsportalen til Sa Pobla manglede i 2013 stadig hele sluseanlægget.
|
30.09.2013: Sa Pobla var en meget enkel endestation med kun ét perronspor.
|
03.10.2015: Den nye endestation i Sa Pobla fra marts 2015 ligger helt åbent umiddelbart uden for bygrænsen.
|
03.10.2015: CAF 61 vogntog på den nye endestation ved Sa Pobla.
|
03.10.2015: Modsat den gamle endestation har den nye to perronspor, men er ellers lige så enkel i sin udformning.
|
03.10.2015: Et kig fra den nye ned mod den gamle endestation. Sporet er blevet udskiftet med fliser.
|
03.10.2015: Perronanlægget fra den nedlagte endestation står der stadig.
|
03.10.2015: Om adgangssluserne til den nu nedlagte endestation nogensinde blev færdige skal være usagt, men nu er alt i hvert fald endegyldigt lukket ned.
|
04.09.2017: CAF 61 dieselmotortog med nr. 61-39 og 61-40 på den nyeste endestation i Sa Pobla.
|
04.09.2017: Udkørslen fra Sa Pobla.
|
04.09.2017: CAF 61 dieselmotortog med nr. 61-39 og 61-40 på den nye endestation i Sa Pobla.
|
04.09.2017: CAF 61 dieselmotortog med nr. 61-40 og 61-39 på den nyeste endestation i Sa Pobla.
|
18.09.2019: Udkørslen fra Sa Pobla – nu med elledninger.
|
18.09.2019: CAF 81/83 trevognstog i Sa Pobla.
|
18.09.2019: CAF 81/83 trevognstog i Sa Pobla.
|
18.09.2019: CAF 81/83 trevognstog i Sa Pobla.
|
18.09.2019: Den tidligere stationsbygning huser nu en eller form for et privat vagtværn.
|
18.09.2019: Den tidligere perron er intakt, men ikke længere tilgængelig.
|
18.09.2019: Hvor man før faktisk kunne komme op på perronen, er der nu sat hegn, så perronen i hvert fald ikke kan bruges some legeplads.
|
02.10.2023. CAF 81/83 vogntog ved den høje perron på endestationen i Sa Pobla. Togene er begyndt at se lidt slidte ud.
|
02.10.2023: Sporet ved den høje perron på endestationen i Sa Pobla set gennem hegnet fra Ronda Sud. Som man måske kan fornemme er banearealet kraftigt indhegnet.
|
02.10.2023: I forbindelse med indsættelsen af Vossloh lavgulvstogene har SFM måtte føje en lav perron til spor 2 på endestationen i Sa Pobla.
|
02.10.2023: Adgangen til den lave perron kan ske både via en lille trappe eller via en rampe.
|
02.10.2023: Vossloh elektromotortog 9104+9302+9103 på spor 2 mellem de to perroner i hvert sit niveau.
|
02.10.2023: Vossloh elektromotortog 9104+9302+9103 på spor 2 set fra den lave perron, påstigningssiden.
|